|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / NPPK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
NPPK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Péče o pečující
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozšíření znalostí a dovedností v oblasti péče o osobu, která je pečovatelem své blízké nemocné osoby. Studenti získají znalosti z psychologie nemoci a bolesti, znalosti o rodinné péči, budou diskutovat o etických aspektech doprovázení své blízké osoby při těžkém onemocnění a umírání. Zároveň si také osvojí techniky pro podporu zdraví pečující osoby a techniky sebepéče - asertivní techniky, relaxační techniky, supervizní techniky.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: Interaktivní účast na výuce; Prezentace na téma technika sebepéče; test z probrané látky. Ústní zkouška.
|
Obsah
|
Význam přítomnosti a péče osoby blízké, etické aspekty péče o své blízké v těžkém zdravotním stavu Psychologie nemoci, psychologie bolesti Rodina a tělesná nemoc Rodina a duševní nemoc Rodina s postiženým členem Rodina s členem závislým na alkoholu nebo drogách Doprovázení člověka v terminálním stádiu života, umírání Pocity a potřeby pečující osoby Zásady sebepéče Supervize pro pečující osoby¨ Rozbor kasuistik z praxe
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
NOVÁK, Tomáš. Péče o pečující. Brno: Moravskoslezský kruh, 2011. ISBN 978-80-254-9149-2..
-
Základní:
KOTTLER, Jeffrey. Profesní psychohygiena psychoterapeuta. Praha: Portál, 2013. 184 s. ISBN 978-80-262-0372-8..
-
Základní:
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2009. 280 s. ISBN 978-80-7367-568-4..
-
Základní:
HALMO, R. Sebepéče v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2014. 229 s. ISBN 978-80-247-4811-5..
-
Základní:
HONZÁK, Radkin. Svépomocná příručka pro sestry. Praha: Galén, 2015. 257 s. ISBN 978-80-7492-142-1..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
12
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Celkem
|
82
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka - charakterizuje základy rodinné péče o pacienty s tělesnou nebo duševní nemocí, - aplikuje techniky pro podporu zdraví pečující osoby a techniky sebepéče, - identifikuje potřeby laických rodinných pečujících analyzuje na konkrétních případech zátěž, stres a možnosti řešení situací |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|