|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / NPZPK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
NPZPK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Preventivní zdravotnické programy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
7
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům aktuální teoretické i praktické informace z oblasti společenských zdravotnických preventivních aktivit. Předmět seznámí studenty s obsahem jednotlivých preventivních programů vyhlášených v minulosti či současnosti státní správou. Výuka těchto programů bude směrována především na možnosti kladného ovlivnění kvality života populace.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění požadavků na zápočet - aktivní účast na hodinách seminářů.
|
Obsah
|
Perinatologický preventivní program. Onkologický preventivní program včetně mamologického. Kardiovaskulární preventivní program. Preventivní protidrogový program. Diabetologický preventivní program. Prevence diabetes mellitus a obezity - racionální výživa. Prevence úrazů a otrav dětí, dospělých a seniorů. Vytvoření primárního preventivního programu zaměřeného na ovlivňování dětí a mládeže (výukové programy, volnočasové aktivity). Vytvoření programu pro nejširší veřejnost se zaměřením na osvětovou a poradenskou aktivitu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MüLLEROVÁ, Dana a kol. Hygiena, preventivní lékařství a veřejné zdravotnictví. 1. vyd. Praha: Karolinum. 2014. 254 s. ISBN 978-80-246-2510-2..
-
Základní:
FAIT, Tomáš, VRABLÍK, Michal, ČEŠKA, Richard a kol. Preventivní medicína. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Maxdorf Jessenius. 2011. 770s. ISBN 978-80-7345-237-7..
-
Základní:
MUŽÍK, Vladislav, VLČEK, Petr a kol. Škola a zdraví pro 21. století, 2010 : škola, pohyb a zdraví: výzkumné výsledky a projekty. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 2010. 280 s. ISBN 978-80-210-5371-7..
-
Základní:
Zdraví 2020: národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí. 1. vyd. Praha: Ministerstvo zdravotnictví České republiky. 2014. 36, [75] s. ISBN 978-80-85047-47-9..
-
Doporučená:
http://www.mzcr.cz/.
-
Doporučená:
CHRPOVÁ, Diana. S výživou zdravě po celý rok. 1. vyd. Praha: Grada. 2010. 133 s. ISBN 978-80-247-2512-3..
-
Doporučená:
FIALOVÁ, Jana. Stravovací návyky dětí a školní prostředí: implementace preventivních programů Světové zdravotnické organizace v České republice. 1. vyd. Brno: Barrister &Principal. 2012. 136 s. ISBN 978-80-87474-55-6..
-
Doporučená:
ČELEDOVÁ, Libuše, ČEVELA, Rostislav. Výchova ke zdraví: Vybrané kapitoly. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 2010. 128 s. ISBN 978-80-247-3213-8..
-
Doporučená:
KUNOVÁ, Václava. Zdravá výživa. 2. přeprac. vyd. Praha: Grada Publishing. 140 s. ISBN 978-80-247-3433-0..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
18
|
Kontaktní výuka
|
7
|
Celkem
|
25
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základy související zdravotnické legislativy |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definuje koncepci prevence v ošetřovatelství Vyjmenuje jednotlivé zdravotnické programy. Vytvoření primárního preventivního programu zaměřeného na ovlivňování dětí a mládeže (výukové programy, volnočasové aktivity). Vytvoření programu pro nejširší veřejnost se zaměřením na osvětovou a poradenskou aktivitu. Vyjadřuje se v základní odborné terminologii |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|