|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / OPRS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
OPRS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ošetřovatelský proces
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
65 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Tvoří teoretický základ studijního programu ošetřovatelství jako moderní vědní disciplíny s vlastní terminologií, klasifikačními systémy a metodologií, předmětem zkoumání a hodnotovým systémem. Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky koncepčních modelů v ošetřovatelství a seznámit je s využitím ve zdravotnické praxi.
|
Požadavky na studenta
|
80% účast na cvičeních. Aktivní přístup. Ústní zkoušení, písemný test - úspěšnost 80%
|
Obsah
|
Osnova přednášek: Metaparadigma v ošetřovatelství - zdraví, člověk. Metaparadigma v ošetřovatelství - prostředí, procesní aspekty v ošetřovatelství. Paradigma v ošetřovatelství. Teorie a modely oboru. Koncepční modely. Koncepční modely humanistické, systémové, interakční a energetického pole. Aplikace koncepčních modelů v praxi.
Obsah cvičení bude navazovat na téma přednášky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Milena Vaňková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Jana Křivková (100%),
Mgr. Kateřina Ratislavová, Ph.D. (20%),
Mgr. Milena Vaňková, Ph.D. (30%),
-
Cvičící:
Mgr. Jana Křivková (100%),
Mgr. Jaroslava Nováková (100%),
Mgr. Kateřina Ratislavová, Ph.D. (20%),
Mgr. Milena Vaňková, Ph.D. (30%),
|
Literatura
|
-
Základní:
TÓTHOVÁ, Valérie a kol. Ošetřovatelský proces a jeho realizace. 2. přeprac.. Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-785-9.
-
Základní:
Bužgová, Radka,; Plevová, Ilona. Ošetřovatelství I. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3557-3.
-
Základní:
Plevová, Ilona. Ošetřovatelství II. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3558-0.
-
Základní:
TRACHTOVÁ, Eva a kol. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. 3. vyd.. NCO NZO, 2013. ISBN 978-80-7013-553-2.
-
Základní:
Kutnohorská, Jana. Výzkum v ošetřovatelství. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2713-4.
-
Doporučená:
Gurková, Elena. Hodnocení kvality života : pro klinickou praxi a ošetřovatelský výzkum. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3625-9.
-
Doporučená:
Plevová, Ilona. Management v ošetřovatelství. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3871-0.
-
Doporučená:
Pavlíková, Slavomíra. Modely ošetřovatelství v kostce. Praha : Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1211-3.
-
Doporučená:
NANDA International. Ošetřovatelské diagnózy. Definice a klasifikace 2015-2017. Praha:Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5412-3.
-
Doporučená:
JAROŠOVÁ, Darja a Renáta ZELANÍKOVÁ. Ošetřovatelství založené na důkazech. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5345-4.
-
Doporučená:
Mastiliaková, Dagmar. Posuzování stavu zdraví a ošetřovatelská diagnostika : v moderní ošetřovatelské praxi. 2014. ISBN 978-80-247-5376-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vzdělávat se na vysoké škole |
uvědomit si souvislosti mezi zdravým životním stylem, činností člověka |
pohybovat se a orientovat v současném multikulturním a multijazyčném prostředí
|
uvědomit si nutnost neustálého vzdělávání a rozvoje získaných kompetencí |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vzdělávat se na vysoké škole |
uvědomit si nutnost neustálého vzdělávání a rozvoje získaných kompetencí |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v problematice koncepčních modelů |
mít orientaci základní terminologie potřebné pro pochopení části teoretické báze ošetřovatelství |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
orientovat se v problematice koncepčních modelů |
použít prakticky zvolený model |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností při cvičení |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Diskuse, |
|
|
|
|