|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / PFN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
PFN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Péče PA o fyziologického novorozence
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
31 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KOS/OPI2, KOS/OPP4
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Předmět poskytuje ucelené informace o fyziologických a adaptačních procesech v těle novorozence po porodu. Dále pojednává o zásadách prvního vyšetření a ošetření novorozence po porodu, komplexní ošetřovatelské péči o fyziologického novorozence a edukaci rodičů o péči o novorozence.
|
Požadavky na studenta
|
Účast 80 %, aktivita v hodinách, demonstrace dovedností na modelech, ústní zkouška.
|
Obsah
|
Osnova přednášek: Fyziologický novorozenec. Adaptační procesy a tělesné změny novorozence po porodu. První vyšetření novorozence. První ošetření novorozence po porodu. Ošetřovatelská péče o fyziologického novorozence. Kojení - význam, složení mateřského mléka, technika kojení, manipulace s mateřským mlékem. Potřeby novorozence. Podpora ranného kontaktu matky a novorozence. Péče o pokožku novorozence. Denní režim novorozence.
Osnova cvičení: Nácvik prvního vyšetření novorozence. Nácvik prvního ošetření novorozence po porodu. Ošetřovatelský proces u fyziologického novorozence. Nácvik manipulace s novorozencem. Nácvik techniky kojení. Nácvik koupele novorozence. Nácvik péče o pokožku a pupeční pahýl. Edukační činnost porodní asistentky v oblasti péče o fyziologického novorozence.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Fendrychová, Borek. Intenzivní péče o novorozence. Brno: NCO NZO, 2022. ISBN 978-80-7013-612-6.
-
Doporučená:
Dokoupilová, Milena; Černý, Miloš. Kazuistiky z neonatologie. 2020. ISBN 978-80-7345-649-8.
-
Doporučená:
Sears, William; Sears, Martha. Kontaktní rodičovství : rozumná cesta k pochopení a výchově dětí. 2018. ISBN 978-80-257-2449-1.
-
Doporučená:
DORT, J. a kolektiv. Neonatologie.. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3936-9.
-
Doporučená:
Kiedroňová, Eva. Něžná náruč rodičů : moderní poznatky o významu správné manipulace s novorozencem a malým dítětem. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-1210-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student popíše adaptační procesy u novorozence po porodu
|
Student vysvětlí pojem kontaktní rodičovství
|
Student hodnotí stav novorozence po porodu
|
Student popíše potřeby novorozence
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student demonstruje první vyšetření novorozence po porodu
|
Student předvede manipulaci s novorozencem a koupání
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
|
|
|
|