|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / REPEK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
REPEK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Repetitorium ošetřovatelství
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
17 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je připravit studenty na požadavky ke státní závěrečné zkoušce z předmětů ošetřovatelství, klinických oborů, edukační činnosti sestry, psychologie a komunikace, etiky, managementu a výzkumu.
|
Požadavky na studenta
|
80% účast. Aktivní přístup.
|
Obsah
|
Obsah přednášek:
V rámci tohoto předmětu budou aktuálně probírány a opakovány některé pasáže předmětů, které jsou součástí SZZ,
tj. teorie ošetřovatelství, behaviorální vědy, klinické obory.
Obsah bude určen potřebami studentů i vyučujících jednotlivých oborů.
Obtížné pasáže požadované studenty z předmětu interna a chirurgie.
Obtížné pasáže požadované studenty a objasnění nejasností z předmětu klinické ošetřovatelství .
Obtížné pasáže požadované studenty a objasnění nejasností z předmětu teorie ošetřovatelství.
Obtížné pasáže požadované studenty a objasnění nejasností z předmětu psychologie.
Objasnění nejasností a struktura otázek z předmětu komunikace.
Objasnění nejasností a struktura otázek z předmětu etika.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Milena Vaňková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Petra Bejvančická (20%),
PhDr. Jana Horová, Ph.D. (100%),
PhDr. Mgr. Jitka Krocová, Ph.D. (20%),
Mgr. Lenka Kroupová (20%),
Mgr. Jana Křivková (20%),
Mgr. Milena Vaňková, Ph.D. (20%),
|
Literatura
|
-
Základní:
VYTEJČKOVÁ, Renata, SEDLÁŘOVÁ, Petra, WIRTHOVÁ, Jana, OTRADOVCOVÁ, Iva, PAVLÍKOVÁ, Pavla. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II. Praha: Grada, 2013.. ISBN 978-80-247-3420-0.
-
Základní:
VYTEJČKOVÁ, Renata, SEDLÁŘOVÁ, Petra, WIRTHOVÁ, Vlasta. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné III. Praha: Grada, 2015. 252 s. ISBN 978-80-247-3421-7..
-
Základní:
Tóthová, Valérie. Ošetřovatelský proces a jeho realizace. Vyd. 1. Praha : Triton, 2009. ISBN 978-80-7387-286-1.
-
Základní:
PLEVOVÁ, I. a kol. Ošetřovatelství I. Praha: Grada Publisching, 2011. ISBN 978-80-247-3557-3.
-
Základní:
Plevová, Ilona. Ošetřovatelství II. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3558-0.
-
Základní:
TRACHTOVÁ, Eva a kol. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. 3. vyd.. NCO NZO, 2013. ISBN 978-80-7013-553-2.
-
Základní:
Kutnohorská, Jana. Výzkum v ošetřovatelství. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2713-4.
-
Základní:
VYTEJČKOVÁ, Renata, SEDLÁČKOVÁ, Petra, WIRTHOVÁ, Vlasta a Jana HOLUBOVÁ. 1. vyd. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I. Obecná část. Praha: Grada Publishing. 2011. 256 s. ISBN 978-80-247-3419-4..
-
Doporučená:
Kutnohorská, Jana. Historie ošetřovatelství. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3224-4.
-
Doporučená:
WORKMAN, Barbara, A. a Clare, L BENNETT. Klíčové dovednosti sester. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1714-X.
-
Doporučená:
Nejedlá, Marie. Klinická propedeutika pro střední zdravotnické školy. Vyd. 1. Praha : Informatorium, 2010. ISBN 978-80-7333-078-1.
-
Doporučená:
Venglářová, Martina; Mahrová, Gabriela. Komunikace pro zdravotní sestry. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1262-8.
-
Doporučená:
Pavlíková, S. Modely ošetřovatelství v kostce.
-
Doporučená:
NANDA International. Ošetřovatelské diagnózy. Definice a klasifikace 2015-2017. Praha:Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5412-3.
-
Doporučená:
JAROŠOVÁ, Darja a Renáta ZELENÍKOVÁ. Ošetřovatelství založené na důkazech: evidence based nursing. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 136 s. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-5345-4..
-
Doporučená:
MASTILIAKOVÁ, D. Posuzování stavu zdraví a ošetřovatelská diagnostika v moderní ošetřovatelské praxi. Praha Grada, 2014.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popíše charakteristiku choroby, klinický obraz, diagnostiku, způsoby terapie a komplikace v rámci interního i chirurgickém oboru, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikuje ošetřovatelskou péči, ošetřovatelský plán a edukaci u nemocných s uvedenými chorobami z interního i chirurgického oboru, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popíše charakteristiku choroby, klinický obraz, diagnostiku, způsoby terapie a komplikace v rámci interního i chirurgickém oboru |
aplikují ošetřovatelskou péči, ošetřovatelský plán a edukaci u nemocných s uvedenými chorobami z interního i chirurgického oboru |
specifikují psychické prožívání nemocných klientů a navrhnout profesionální pomoc sestry i jiných odborníků |
vyvodí specifický přístup komunikace s pacienty v náročné životní situaci |
uvedou klady a zápory aktuálních etických problémů současného zdravotnictví a interpretují etické normy pro sestry |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikuje ošetřovatelskou péči, ošetřovatelský plán a edukaci u nemocných s uvedenými chorobami z interního i chirurgického oboru |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
|
|
|
|