|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / ZVCS1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
ZVCS1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Základy výzkumné činnosti v nelékařské p
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
53 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studentky s principy kvalitativního a kvantitativního výzkumu jako takového. Studentky pak získají tyto způsobilosti: budou umět definovat zkoumaný problém, stanoví si cíle, případně hypotézy a zvolí vhodnou metodologii výzkumného šetření. Neméně důležité pak je, aby byly studentky schopné výsledky výzkumů zařadit do ošetřovatelské praxe.
|
Požadavky na studenta
|
Docházka na výuku - 80% Plnění zadaných úkolů ve výuce, proaktivní přístup studenta, plnění zadaných úkolů v rámci samostudia. Prezentace v PWP - výzkumný záměr tématu kvalifikační práce.
|
Obsah
|
Obsah
Úvod do výzkumu, historie a etický kodex
Základní pojmy výzkumu
Výzkumný proces, definování cílů a hypotéz
Kvantitativní výzkum a techniky sběru dat
Kvalitativní výzkum, úvod do problematiky
Kvalitativní výzkum a techniky sběru dat
Case study
Pozorování a pozorovací arch
Historický výzkum
Evidence based nursing
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Kateřina Ratislavová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Petra Bejvančická (10%),
PhDr. Mgr. Jiří Frei, Ph.D., MBA (10%),
PhDr. Jana Horová, Ph.D. (10%),
PhDr. Kristina Janoušková, Ph.D. (50%),
PhDr. Mgr. Jitka Krocová, Ph.D. (10%),
Mgr. Lenka Kroupová (10%),
Mgr. Jana Křivková (10%),
Mgr. Jaroslava Nováková (10%),
Mgr. Kateřina Ratislavová, Ph.D. (50%),
Mgr. Milena Vaňková, Ph.D. (10%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Kutnohorská, Jana. Výzkum v ošetřovatelství. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2713-4.
-
Doporučená:
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
Doporučená:
ŽIAKOVÁ, Katarína a kol. Ošetrovateľstvo-teória a vedecký výskum. Osveta: Martin, 2009. ISBN 80-8063-131-X.
-
Doporučená:
? BURNS, Nancy, GROVE, Susan, K. Understanding Nursing Research. 3rd. ed. Elsevier Books, Oxford, 2003. ISBN 978-1-4377-0750-2.
-
Doporučená:
Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou stanoveny |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat výzkumný problém |
formulovat předpoklady a cíle výzkumu |
definovat a vysvětlit metody ošetřovatelského výzkumu |
ovládat práci se statistickými údaji |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat výsledky ošetřovatelského výzkumu do klinické praxe |
realizovat výzkumný proces a výzkumné zprávy |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|