|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9DV1N
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9DV1N
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Dramatická výchova 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
18 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na praktické seznámení se základními herními principy používanými v dramatické výchově (volná hra, dramatická hra, hra v roli). Studenti se budou věnovat rozvíjení své schopností a dovednosti vyjadřovat základní emoce a rozpoznávat je v chování a jednání druhých, rozlišovat herní a reálnou situaci, pracovat s herními pravidly. Naučí se vstupovat do jednoduchých rolí a přirozeně v nich jednat.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v seminářích. Provedený pedagogický výstup. Reflexe náslechu v hodinách DV. Konspekt odborné literatury.
|
Obsah
|
1. Metody a techniky zaměření na budování důvěry, vytváření skupiny.
2. Hra a herní aktivity ve výchově a vzdělávání.
3. Uvolnění a soustředění, Smyslové vnímání
4. Kontaktování a mimojazyková komunikace.
5. Objevování sebe a okolního světa
6. Techniky rozvoje představivosti a fantazie.
7. Souhra a spolupráce
8. Cvičení pro rozvoj uvědomování prostoru, prostorové cítění.
9. Dramatické hry a cvičení, práce s dramatickou situací.
10. Metodika vedení hry.
11. Evaluace společné práce, rozbor přečtené literatury
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Boal, Augusto. Games for actors and non-actors. London, 2004. ISBN 0-415-26708-0.
-
Doporučená:
Fink, Eugen. Hra jako symbol světa. Praha : Český spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0410-5.
-
Doporučená:
Callois, Roger. Hry a lidé.. Ypsilon, Praha, 2001.
-
Doporučená:
Budínská, Hana. Hry pro šest smyslů : kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. 6., upr. vyd. V Praze : Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2004. ISBN 80-7068-187-X.
-
Doporučená:
Bláhová, Krista. Hry pro tvořivé vyučování : zásobník 146 her a cvičení pro rozvoj osobnosti. 1. vyd. Praha : Agentura Strom, 1997. ISBN 80-901954-7-4.
-
Doporučená:
Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy : zásobník dramatických her a improvizací. 8. upr. a rozš. vyd. Praha : IPOS, 1999. ISBN 80-7068-105-5.
-
Doporučená:
Valenta, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura Strom, 1997. ISBN 80-901954-1-5.
-
Doporučená:
Fink, Eugen. Oáza štěstí. Praha : Mladá fronta, 1992. ISBN 80-204-0224-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kPG/OASR nebo KPG/OSR |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti na základě vlastních zkušeností budou schopni vnímat rozdílnosti jednotlivých metod a technik dramatické výchovy a specifika jejich využití. Studenti dokáží sestavit program lekce dramatické výchovy pro konkrétní cílovou skupinu. Studenti dokáží reflektovat skupinovou dynamiku v průběhu vedené lekce dramatické výchovy |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|