Cíle předmětu (anotace):
|
1. Setkat se s různými edukačními prostředími 2. Získat představu o možnostech spolupráce s neziskovými organizacemi v ČR 3. Zjistit, jakou podobu mohou mít průřezová témata 4. Pozorovat jednoho žáka v průběhu dne a napsat pro něj slovní hodnocení 5. Pobýt ve třídě s PZS
|
Požadavky na studenta
|
Student se účastní vypsaných praxí na ZŠ.
Student odevzdá na konci semestru portfolio z praxe. Portfolio obsahuje materiály zadané učitelem.
|
Obsah
|
Návštěvy vybraných ZŠ v Plzni.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Zhodnotit své dosavadní představy o chodu prvního stupně základní školy a o organizaci vzdělávání v ČR. Vymezit základní poznatky o vyučování orientovaného na žáka, užívat základní pedagogickou terminologii. Aplikovat znalosti z předmětu KPG/9PPN1. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Pozorovat dění ve třídě, zapisovat svá pozorování. Zápisky vhodně zapsat a roztřídit. Být schopen případné spolupráce s učitelem a žáky. Pracovat s odbornou literaturou. Aplikovat dovednosti z předmětu KPG/9PPN1. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Používat popisný jazyk, prohlubovat znalosti o elementární pedagogické terminologii, vymezit průběh primárního vzdělávání v ČR. Uvedené doložit na ukázkách z praxe. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Pozorovat a pozorované zaznamenávat popisným jazykem do pozorovacího archu. Sestavit vyučovací hodinu na základě pozorovaných faktorů. Zhodnotit specifika vyučovacího procesu. Posoudit své pocity, popsat je a reflektovat. Uvedené doložit na ukázkách z praxe a v odborné literatuře. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
|