|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / DIV1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
DIV1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dramatická výchova 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
94 / -
|
0 / -
|
8 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/DV1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na praktické seznámení se základními herními principy používanými v dramatické výchově (volná hra, dramatická hra, hra v roli). Studenti se budou věnovat rozvíjení své schopnosti a dovednosti vyjadřovat základní emoce a rozpoznávat je v chování a jednání druhých, rozlišovat herní a reálnou situaci, pracovat s herními pravidly. Naučí se vstupovat do jednoduchých rolí a přirozeně v nich jednat.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v seminářích. Reflexe náslechu v hodinách DV. Konspekt odborné literatury.
|
Obsah
|
Předmět je zaměřen na praktické seznámení se základními herními principy používanými v dramatické výchově (volná hra, dramatická hra, hra v roli). Studenti se budou věnovat rozvíjení své schopnosti a dovednosti vyjadřovat základní emoce a rozpoznávat je v chování a jednání druhých, rozlišovat herní a reálnou situaci, pracovat s herními pravidly. Naučí se vstupovat do jednoduchých rolí a přirozeně v nich jednat.
Témata:
Metody a techniky zaměření na budování důvěry, vytváření skupiny
Hra a herní aktivity ve výchově a vzdělávání
Uvolnění a soustředění,
Smyslové vnímání
Kontaktování a mimojazyková komunikace
Objevování sebe a okolního světa
Techniky rozvoje představivosti a fantazie
Souhra a spolupráce
Cvičení pro rozvoj uvědomování prostoru, prostorové cítění
Dramatické hry a cvičení, práce s dramatickou situací
Reflexe a sebereflexe
Metodika vedení hry
Evaluace společné práce, rozbor přečtené literatury
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Marušák, Radek; Králová, Olga; Rodriguezová, Veronika. Dramatická výchova v kurikulu současné školy : využití metod a technik. Vyd. 1. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-472-4.
-
Základní:
Machková, Eva. Dramatika, hra a tvořivost. 1. vydání. 2017. ISBN 978-80-7319-125-2.
-
Základní:
Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy : zásobník dramatických her a improvizací. 8. upr. a rozš. vyd. Praha : IPOS, 1999. ISBN 80-7068-105-5.
-
Základní:
Machková, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. IPOS - Artama, Praha, 1999.
-
Doporučená:
Cisovská, Hana. Dramatická výchova a sociální učení v základním vzdělávání. Vyd. 1. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7464-204-3.
-
Doporučená:
Clark, Jim. Lekce pro život : drama a integrované kurikulum. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4580-4.
-
Doporučená:
Way, Brian. Rozvoj osobnosti dramatickou hrou. Praha: STD, 2014. ISBN 978-80-903901-4-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
8
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
44
|
Celkem
|
52
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
definovat základní pojmosloví prožitkově orientované osobnostně sociální výuky Upravit Smazat
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
využívat základní komunikační a sociální dovednosti. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit specifické možnosti využití metod a technik dramatické výchovy v konkrétních pedagogických situacích |
vyjmenovat jednotlivé metody a techniky dramatické výchovy |
charakterizovat základní literaturu oboru |
definovat základní pojmosloví oboru |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
diskutovat na odborné úrovni o funkčnosti použití jednotlivých metod a technik dramatické výchovy a specifikách jejich využití |
sestavit program lekce dramatické výchovy pro konkrétní cílovou skupinu |
interpretovat skupinovou dynamiku v průběhu vedené lekce dramatické výchovy |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|