|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / DPPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
DPPP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Divad. postupy v pomáhajících profesích
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
14 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KHK/ZM
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty se základními divadelními technikami a postupy orientovanými do rozvoje sociálních kompetencí společensky marginalizovaných skupin. Nabídnout studentům pohled na soudobé podoby dramatického umění s výrazným prosociálním kontextem. Vytvořit u studentů základní předpoklady pro možnou aplikaci divadelních technik v jejich budoucí praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Účastnit se aktivně praktického cvičení, samostatně vytvořit a prezentovat projekt pro zvolenou cílovou skupinu
|
Obsah
|
Předmět uvede studenta do vztahu mezi dramatickou tvorbou a možnostmi její působnosti v komunitních a vzdělávacích aktivitách.
V přednáškách se studenti seznámí s jednotlivými směry, metodami a technikami jak teoreticky tak na praktických příkladech.
Práce v semináři probíhá s důrazem na získávání osobní zkušenosti. Studenti se zúčastní modelových lekcí. Na základě zkušeností a teoretického poznání studenti připraví své modelové projekty pro konkrétní skupiny účastníků.
Témata
1. Divadlo jako mediátor společenského dění
2. Komunitní divadelní aktivity
3. Drama, rituál, divadlo
4. Divadlo pro rozvoj komunity
5. Participativní podoby divadla
6. Divadlo utlačovaných
7. Divadlo fórum
8. Dokumentární divadlo a techniky verbatim
9. Metody a techniky participativních forem divadla
10. Tvorba projektu participativních divadelních postupů pro konkrétní účastnické skupiny
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. New York, 1992.
-
Základní:
Machková, E. Metodika dramatické výchovy. Praha, 2009. ISBN 978-80-901660-9-0.
-
Základní:
Valenta, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura Strom, 1997. ISBN 80-901954-1-5.
-
Základní:
Morgan, Norah; Saxton, Juliana. Vyučování dramatu : hlava plná nápadů. Vyd. 1. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
-
Doporučená:
Fink, Eugen. Hra jako symbol světa. Praha : Český spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0410-5.
-
Doporučená:
Blažek, Bohuslav; Olmrová, Jiřina. Krása a bolest : Úloha tvořivosti, umění a hry v životě trpících a postižených. Praha : Panorama, 1985.
-
Doporučená:
Babyrádová, Hana. Rituál, umění a výchova. Brno : Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-3029-1.
-
Doporučená:
Barba, Eugenio; Savarese, Nicola. Slovník divadelní antropologie : o skrytém umění herců. Praha : Lidové noviny, 2000. ISBN 80-7106-369-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
18
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
18
|
Celkem
|
75
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Rozumět základním pojmům z oblasti dramatického umění. Znát základní principy tvořivé dramatiky. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Uplatnit základní zkušeností s rolovou hrou. Vědomě jednat v roli. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
Studenti jsou schopni tvořivě spolupracovat ve skupině. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Pojmenovat a funkčně rozlišit jednotlivé postupy využívané v práci s dramatickými technikami v prosociálním kontextu. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Vybrat adekvátně a využít jednotlivé dramatické techniky ve prospěch konkrétní edukační situace s konkrétní skupinou. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|