|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / DVMŠ3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
DVMŠ3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Dramatická výchova pro MŠ 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je nabídnout studentům praktické prozkoumání divadelní práce s nedramatickým textem (pohádkou). Studenti si vyzkoušejí dramaturgicko-režijní práci i vlastní herecké provedení inscenace.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, vlastní autorský výstup (skupinový divadelní projekt).
|
Obsah
|
Proces a produkt v dramatické výchově
Práce na inscenaci
- dramatizace, dramaturgie, režie, herecká práce
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=9966
LMS Moodle ZČU: Gažáková, E.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
Budínská, Hana. Ať si už mohou naše děti ve své škole hrát! : Tvořivá hra s nejmenšími. 1. vyd. Praha : IPOS-ARTAMA, 1992. ISBN 80-7068-040-7.
-
Rozšiřující:
Wagner, Betty Jane. Dorothy Heathcote: Drama as a Learning Medium. Washington, D. C., 1976.
-
Rozšiřující:
Ulrychová, Irina; Gregorová, Vlasta; Švejdová, Hana. Hrajeme si s pohádkami : dramatická výchova v mateřské škole a na 1. stupni základní školy. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-355-2.
-
Doporučená:
Machková, Eva. literární předlohy pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha, 2012. ISBN 978-80-7331-214-5.
-
Doporučená:
Richter, L. Od předmětu k loutce, od loutky k divadlu. Praha, 1997.
-
Doporučená:
Palarčíková, Alena. Tygr v oku, aneb, O tvorbě inscenace s dětmi a mládeží. Vydání druhé, upravené. 2011. ISBN 978-80-7068-005-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
8
|
Projekt individuální [40]
|
28
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
6
|
Celkem
|
52
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
20
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
6
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Vysvětlit podstatu oboru dramatická výchova.
Znát základní metody a techniky dramatické výchovy.
Znát metody dramatické výchovy vhodné pro práci s předškolními dětmi.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Spolupracovat ve skupině, aktivně se zapojovat do elementárních metod a technik dramatické výchovy. |
Jednat v jednoduchých herních situacích, naplňovat zadání z oblasti základních metod dramatické výchovy (plná hra, metody verbálně-zvukové a pantomimicko-pohybové). Sdělně přečíst vybraný text pro dětského posluchače, pracovat s dětským posluchačem směrem k porozumění textu. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Základní charakteristiky oboru dramatická výchova.
Znalost metod dramatické výchovy vhodných pro práci v mateřské škole.
Znalost postavení inscenačního procesu v rámci oboru dramatické výchovy. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Dovednost dramatizace literárního textu, jeho režijního pojetí a hereckého ztvárnění. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
Inscenační metody, hraní rolí, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Inscenační metody, hraní rolí, |
|
|
|
|