|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / MET
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
MET
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Metodologie pedagogického výzkumu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojení základních znalostí, dovedností a postojů v oblasti metodologie pedagogického výzkumu. Studenti zdůvodní význam pedagogického výzkumu a jeho možnosti při zkoumání pedagogické reality. Budou schopni analyzovat možnosti a meze kvantitavního a kvalitativního pedagogického výzkumu v prostředí školy, vč. rozdílů metodologie. Objasní rozdíly mezi pedagogickým vědeckým a akčním výzkumem.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast
- konstrukce výzkumného projektu
- prezentace výzkumného projektu
|
Obsah
|
Studenti zdůvodní význam pedagogického výzkumu a jeho možnosti při zkoumání pedagogické reality. Budou schopni analyzovat možnosti a meze kvantitavního a kvalitativního pedagogického výzkumu v prostředí školy, vč. rozdílů metodologie. Objasní rozdíly mezi pedagogickým vědeckým a akčním výzkumem.
Obsah přednášek:
1. Pedagogický výzkum, terminologie a jeho analýza
2. Typologie pedagogického výzkumu
3. Plánování a realizace pedagogického výzkumu, vč. možností využití výstupů v pedagogické praxi
4. Základní metody pedagogického výzkumu
5. Kvalitativní pedagogický výzkum a jeho základní metody
6. Kvantitativní pedagogický výzkum a jeho základní metody
7. Akční výzkum, jeho plánování, realizace a význam v pedagogické praxi učitele
8. Význam pedagogického výzkumu v profesi učitele
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Maňák, Josef; Švec, Vlastimil. Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6.
-
Doporučená:
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Doporučená:
Švaříček, Roman; Šeďová, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
-
Doporučená:
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Doporučená:
Hendl, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat : analýza a metaanalýza dat. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1.
-
Doporučená:
Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
-
Doporučená:
Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2., nezmÄn. vyd. Praha : Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1916-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
33
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zpracovat projekt diplomové práce |
orientovat se ve vědách o člověku |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vymezit a na příkladech vysvětlit základní terminologii z oblasti metodologie (základní paradigmata pedagogického výzkumu, výzkumný problém a jeho konceptualizace, operacionalizace cílů práce, výzkumný soubor, výzkumné metody, techniky sběru dat, prostředí sběru dat, způsob vyhodnocování dat, role výzkumníka) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat možnosti a meze kvantitativního a kvalitativního pedagogického výzkumu v prostředí školy |
aplikovat poznatky z oblasti pedagogického výzkumu v praxi |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|