|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / PPN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
PPN
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Pedagogická praxe náslechová, 1. třída
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zorientovat studenta ve specifické problematice 1. ročníku
|
Požadavky na studenta
|
Účastnit se vypsaných praxí, sledování rozpisu praxí.
Aktivní spolupráce a hodnocení výuky s učitelem, u kterého student absolvoval náslechovou praxi.
Předložení Osvědčení o absolvování praxe (potvrzené ředitelem školy) na SPP.
Odevzdání deníku (portfolia) na konci semestru. Portfolio obsahuje materiály zadané učitelem.
Na závěrečném setkání proběhne nad portfoliem společná diskuse. Student prokáže, že je schopen reflektovat prožitou praxi, dále prokáže schopnost navrhovat aktivity pro zkvalitnění své vlastní praxe.
Shromažďovat materiál pro závěrečné portfolio, které student představí u SZZ.
|
Obsah
|
Hlavním cílem předmětu je zorientovat se ve specifické problematice 1. ročníku a v období nástupu žáka do 1. třídy. Student spolupracuje s vyučujícím 1. třídy, pomáhá organizovat činnosti žáků, uvádí je do denního režimu. Student kontinuálně sleduje práci učitele 1. třídy a zaměřuje se na specifičnost přípravy učitele na aktivity na počátku školního roku. Student se zaměřuje na chování a adaptabilitu žáků na nové školní prostředí. Student spolupracuje s učitelem na poznání školní dokumentace. Seznámí se s rozvrhem hodin, s třídní knihou a se ŠVP školy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Sieglová, Dagmar. Konec školní nudy. Praha : Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2254-7.
-
Doporučená:
Kreislová, Zdenka. Krok za krokem 1. třídou/. Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2038-8.
-
Doporučená:
ČAPEK, Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Vydání 1. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3450-7..
-
Doporučená:
Čapek, Robert. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
-
Doporučená:
Čábalová, Dagmar. Pedagogika. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2993-0.
-
Doporučená:
Franclová, Marta. Zahájení školní docházky. Vyd. 1. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4463-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základní principy vyučování orientovaného na žáka |
užívat základní pedagogickou terminologii |
vymezit základní obsah RVP ZV |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pozorovat a zapisovat svá pozorování |
zapsat a vhodně roztřídit své zápisky |
spolupracovat s učitelem a žáky, být aktivním pomocníkem učitele |
užívat odbornou literaturu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat specifika prvního týdne v první třídě |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
popsat základní dokumentaci třídního učitele |
sestavit rozvrh hodin pro první třídu |
uspořádat prostředí prvního ročníku |
aktivně spolupracovat s vyučujícím 1. třídy |
organizovat činnost žáků |
uvádět žáky do denního režimu |
připravit a zorganizovat chod první třídy |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
Uplatňovat získané informace a dovednosti v praxi, uplatňovat získané informace a nabyté dovednosti v budoucím pracovním poměru (učitel na prvním stupni ZŠ). Spolupracovat s kolegy, předávat nápady, kooperovat a přemýšlet nad inovativními postupy. Umět reflektovat svoji pedagogickou činnost. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Samostudium, |
Demonstrace dovedností, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|