|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / SGRE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
SGRE
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Reflektované exkurze do zařízení
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Reflektované exkurze do speciálně pedagogických zařízení
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
51 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům seznámení se se školskými institucemi poskytující speciálně pedagogickou péči jak ve školách speciálních, tak i ve školách běžných, s aplikací aktuálních metod a postupů práce, včetně alternativních.
|
Požadavky na studenta
|
K zápočtu se studenti účastní závěrečného kolokvia.
K udělení zápočtu studenti pravidelně zpracovávají konspekty odborných textů. Jejich obsah reflektují s realitou prostřednictvím exkurzí do zařízení.
|
Obsah
|
Obsah:
1. Úvodní setkání a instruktáž studentů, rozdělení studentů do skupin,
2. - 12. Exkurze do školských zařízení,
13. Závěrečné kolokvium, shrnutí,
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Kristýna Janyšková, Ph.D. ,
-
Vede seminář:
Mgr. Kristýna Janyšková, Ph.D. (20%),
Mgr. Šárka Káňová, Ph.D. (20%),
Mgr. Martina Karkošová, Ph.D. (20%),
Doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D. (20%),
Mgr. et Bc. Jiřina Ullmanová (20%),
-
Examinátoři:
Mgr. Kristýna Janyšková, Ph.D.,
Mgr. Šárka Káňová, Ph.D.,
Mgr. Martina Karkošová, Ph.D.,
Doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D.,
Mgr. et Bc. Jiřina Ullmanová,
|
Literatura
|
-
Základní:
HENRIKSEN, J.O., VETLESEN, A.J. Blízké a vzdálené: etické teorie a principy práce s lidmi.. Brno: Sdružení Podané ruce, 2000. ISBN 80-85834-85-5.
-
Doporučená:
Společnost sociálních pracovníků ČR. Etický kodex sociálních pracovníků ČR. Praha, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
13
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
39
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Mít orientaci a charakterizovat organizace a instituce, ve kterých se typicky zaměstnávají absolventi programu Speciální pedagogika |
Orientovat se v základních teoreticko-metodologických východiscích práce speciálního pedagoga |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Aplikovat teoretické poznatky z předmětu Uvedení do speciální a inkluzivní pedagogiky (KPG/SGIP). |
Aplikovat teoretické poznatky ze Základů společenských věd v rozsahu učiva střední školy. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Reflektované exkurze do zařízení vedou studenta k rozšíření obzorů v oblasti speciální a inkluzivní pedagogiky a poznání speciálně pedagogického terénu. Je zaměřena na získávání a rozvíjení kompetencí, které jsou potřebné k výchově, vzdělávání a celoživotnímu doprovázení jedinců se zdravotním postižením. |
vyjmenovat možné vzdělávací dráhy pro osoby s různým typem postižení. |
charakterizovat jednotlivé alternativní & inovativní přístupy ke vzdělávání a jejich specifika v přístupu k žákům, včetně žáků s SVP. |
charakterizovat náplň práce speciálního pedagoga ve speciálně pedagogickém centru. |
charakterizovat náplň práce speciálního pedagoga v pedagogicko- psychologické poradně. |
charakterizovat náplň práce školního speciálního pedagoga. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Dokázat písemně i ústně reflektovat zkušenosti nabyté při exkurzích do organizací zdravotně postižených. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|