|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / SOPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
SOPR
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Problematika sociální práce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTB/SOP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V rámci předmětu se studenti seznamují s metodickým postupem v sociální práci s jednotlivcem při řešení sociálních problémů klientů, problematikou klinické sociální práce, prohloubí si dovednosti a znalosti, které jsou výchozím základem pro jejich sociální práci v praxi. Přednášky budou zaměřeny na historii sociální práce, teoretická východiska vědního oboru a především na metody sociální práce ve zdravotnictví. Studenti jsou vedeni k pochopení významu vztahu mezi sociálním pracovníkem a klientem, včetně jeho etických aspektů a nároků kladených na osobnost sociálního pracovníka v multidisciplinárním týmů odborníků ve zdravotnictví.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování seminární práce, četba odborných článků v časopisech a na odborných www stránkách.
|
Obsah
|
1. Přehled teorií relevantních pro obor
2. Domácí a zahraniční historie oboru
3. Etika sociální práce
4. Nároky profese, syndrom vyhoření
5. Práce s jednotlivcem. Případové konference. Model řízené péče.
6. Sociální práce s dětmi a rodinami. Sanace rodiny.
7. Práce se skupinami.
8. Komunitní práce.
8. Systémová úroveň sociální práce, makropraxe sociální práce
10. Sociální práce jako součást sociálního zabezpečení
11. Sociální služby, hodnocení jejich kvality a výsledku
12. Současné trendy ve vývoji sociálních služeb
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Matoušek, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. 1. vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-548-2.
-
Doporučená:
Matoušek, Oldřich. Slovník sociální práce. 1. vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-549-0.
-
Doporučená:
Tomeš, Igor,; Koldinská, Kristina. Sociální právo Evropské Unie. Praha : C.H. Beck, 2003. ISBN 80-7179-831-2.
-
Doporučená:
Matoušek, Oldřich. Sociální služby : legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-310-9.
-
Doporučená:
Tomeš, Igor. Sociální správa. Vyd. 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-560-1.
-
Doporučená:
Matoušek, O. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokládají se základní znalosti ze společenskovědních disciplín na úrovni středoškolského učiva |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti porozumí základním principům řešení sociálních problémů klientů a pochopí význam teorií při využití specifických metod práce s klientem. Studenti budou znát základní etapy historického vývoje sociální práce, jejich teoretická východiska, a budou umět analyzovat jednotlivé metody sociální práce a systémové kontexty oboru |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
|
|
|
|