|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / SPKP5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
SPKP5
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Kolokvium k praxi a tvorba portfolia 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Odborná praxe je vyhodnocována formou kolokvia - společného setkání menší skupiny studentů. Cílem kurzu je průběžná evaluace v praxi osvojených odborných znalostí, dovedností a postojů. Důraz je kladen na schopnost reflexe a sebereflexe studentova působení ve vybraných organizacích prostřednictvím zpracovaných záznamů z praxe (portfolia, hodnocení instruktora praxe atd.).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, písemné zpracování evaluace odborné praxe formou portfolia (charakteristika zařízení/organizace, charakteristika cílové skupiny, popis metod, způsobů práce a jejích specifik, sociálních vztahů, kritická reflexe vlastní praktické činnosti - pozitivní, negativní aspekty, vyhodnocení přínosu praxe atd.). Součástí zpracované reflexe je kazuistika vybraného jedince a jeho případu. Prezentace zpracovaných záznamů a jejich obhajoba v rámci kolokvia formou kooperace s ostatními studenty.
|
Obsah
|
Obsahem kurzu je průběžné reflektování a evaluace absolvovaných odborných praxí. Studenti průběžně pracují na portfoliu (zpracování písemných záznamů z odborné praxe, reflexe vlastní práce atd.) V rámci kolokvií studenti formou kooperace vzájemně konzultují a vyhodnocují absolvované odborné praxe (získané znalosti, dovednosti, postupy odborné práce, spolupráci s vybraným pracovištěm, aj.).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HENRIKSEN, J.O., VETLESEN, A.J. Blízké a vzdálené: etické teorie a principy práce s lidmi. Brno: Sdružení Podané ruce, 2000. ISBN 80-85834-85-5.
-
Základní:
REITMAYEROVÁ, E. Cílená zpětná vazba: metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8.
-
Základní:
NEZVALOVÁ, D. Portfolio a jeho hodnocení. Olomouc: UPOL, 2012.
-
Základní:
TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele. Praha: NÚV, 2012. ISBN 978-80-87063-62-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základní pedagogickou terminologii |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
reflektovat poznatky získané během odborných praxí, diskutovat a kooperovat v týmu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat, vyhodnotit a zobecnit konkrétní znalosti a zkušenosti získané během odborných praxí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zpracovat profesní portfolio - záznam z absolvované odborné praxe |
vyhodnotit znalosti, dovednosti, zkušenosti získané během odborných praxí |
obhájit a konfrontovat zpracované portfolio s poznatky, názory a zkušenostmi ostatních studentů prostřednictvím techniky kooperace |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|