|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / VPPOD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
VPPOD
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Výchovné poradenství
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KPG/USPA
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je základní seznámení s strukturou a funkcí školských poradenstkých služeb.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné vypracování seminárního úkolu
|
Obsah
|
1. Výchovné poradenství v interdisciplinárním a historickém pohledu
2. Systém výchovného poradenství v ČR včetně komparace se zahraničními systémy
3. Úkoly a činnost výchovného poradce na ZŠ a SŠ
4. Činnost pedagogicko psychologických poraden a speciálně pedagogických center
5. Anamnéza dítěte, zpracování žádosti o vyšetření v PPP, základní oblasti diagnostiky na úrovni učitele
6. Návštěva pedagogicko psychologické poradny
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Duplinský, Josef; Moussová, Zuzana. Diagnostika. Pedagogickopsychologické poradenství. II. Praha : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7290-101-X.
-
Doporučená:
Hadj Moussová, Zuzana. Intervence. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2004. ISBN 80-7290-146-X.
-
Doporučená:
Kosčo, J. Poradenská psychológia. Bratislava, SPN, 1987.
-
Doporučená:
Moussová, Zuzana; Valentová, Ludmila. Poradenské teorie a strategie. Praha : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7290-098-6.
-
Doporučená:
Jedlička, R. Psychologická první pomoc v práci výchovného poradce. Praha UK, 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
33
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní orientace v pedagogické terminologii, zejména z oblasti obecné pedagogiky a teorie výchovy |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student získá základní přehledové vědomosti ze školního poradenství, dovednosti pro komunikaci s poradenskými pracovišti a odpovídající postoje pedagogicého pracovníka |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|