|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / XPV2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
XPV2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Praxe - výstupy 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Praxe
60
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
46 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KPG/XPV1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
KPG/XPV1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KPG/XPS1
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student absolvuje dvoutýdenní praxi ve vybrané školce, kde bude pod odborným vedením připravovat, realizovat a analyzovat svou pedagogickou práci.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na studenta
- 100% účast
- odevzdá záznam o praxi (originál na oddělení pedagogické praxe do 5 dnů po skončení praxe, na kolokvium odevzdat kopii) a evaluační arch práce studenta
- jen k nahlédnutí předloží reflexní deník - denní poznámky z hlediska pocitů, struktury dne, tématu, práce s RP, ocenění a doporučení
- student po absolvování praxe (jako součást svého portfolia):
a) vypracuje seznam alespoň 5 zdrojů pro pedagogickou přípravu
b) odevzdá seminární práci: zápis naplánovaného, zrealizovaného edukačního procesu v rozsahu čtyř dnů a jeho evaluace
c) vypracuje autoevaluační zprávu jako komentář k sebehodnocení v evaluačním archu praxe
- v rámci praxe se student zúčastní odpolední směny
- odevzdá vyplněný Záznam pozorování předškolního dítěte v oblasti iniciativy a sociálních dovedností (odevzdat na kolokviu)
Požadavky KS (pracující v MŠ)
- aktivní účast v úvodním a závěrečném kolokviu
- videonahrávka zachycující komunikaci s dětmi
- reflexe videonahrávky z hlediska principů efektivní komunikace
- vyplněný Záznam pozorování předškolního dítěte v oblasti iniciativy a sociálních dovedností
|
Obsah
|
1. Seznámení s TVP příslušného pracoviště
2. Příprava vzdělávací nabídky dle příslušného TVP
3. Realizace vzdělávací nabídky
4. Evaluace zrealizované vzdělávací nabídky
5. Aplikace principů efektivní komunikace
6. Sebereflexe studenta
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://www.portal.zcu.cz/portal/studium/courseware/kpg/xpv2
https://portal.zcu.cz/portal/studium/courseware
praxe, online prostředí MS Teams
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Milan Podpera, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Ondřej Koželuh (100%),
PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (100%),
Mgr. Milan Podpera, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PaedDr. Ivana Bečvářová, PhD. (100%),
Mgr. Ondřej Koželuh (100%),
PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (100%),
Mgr. Milan Podpera, Ph.D. (100%),
Mgr. Pavla Soukupová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
-
Základní:
Kopřiva, Pavel. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Bystřice pod Hostýnem : Spirála, 2012. ISBN 978-80-904030-0-0.
-
Základní:
SVOBODOVÁ Eva. Vzdělávání v mateřské škole:Školní a třídní vzdělávací program.. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.
-
Doporučená:
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a ŠMARDOVÁ, Vlasta. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
-
Doporučená:
Lišková, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha : Raabe, 2006. ISBN 80-86307-26-3.
-
Doporučená:
Nádvorníková, Hana. Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2011. ISBN 978-80-86307-87-9.
-
Doporučená:
Svobodová, Eva; Švejdová, Hana. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Vyd. 1. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0020-8.
-
Doporučená:
Dvořáková, Hana. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha : Raabe, 2011. ISBN 978-80-86307-88-6.
-
Doporučená:
Tomková, Anna. Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů. Karolinum, 2018.
-
Doporučená:
Svobodová, Eva. Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2007. ISBN 80-86307-39-5.
-
Doporučená:
KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-96-1.
-
Doporučená:
Hazuková, Helena. Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2011. ISBN 978-80-87553-30-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
6
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
80
|
Celkem
|
106
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit principy osobnostně orientovaného modelu předškolní výchovy |
charakterizovat potřeby předškolního dítěte |
popsat principy RVP PV |
vysvětlit možnosti využití RVP PV při pedagogické práci |
charakterizovat prvky vzdělávacího procesu (cíle, metody, formy, podmínky, obsah vzdělávání, prostředky) v kontextu specifik předškolního vzdělávání |
charakterizovat proces tvorby a obsah TVP |
charakterizovat principy efektivní komunikace |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
na základě zkušeností pobytu v mateřských školách zaujmout postoj k různým podobám edukačního procesu, svůj postoj dokázat vysvětlit a argumentovat |
analyzovat cíle, metody a formy předškolního vzdělávání |
analyzovat podmínky předškolního vzdělávání |
formulovat vzdělávací cíle |
naplánovat, realizovat a zhodnotit krátký úsek edukačního procesu |
v diskusi věcně kriticky posuzovat průběh edukačního procesu, zdůvodnit postup své práce, rozlišit zdařilé i méně zdařilé momenty |
používat základní techniky efektivní komunikace |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat TVP daného pracoviště |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat znalosti komponent vzdělávacího procesu při plánování a realizaci vzdělávací nabídky |
naplánovat, realizovat a zhodnotit část edukačního procesu dle TVP daného pracoviště |
využívat základní didaktické postupy a nedirektivní prostředky pro získání pozornosti |
používat principy a techniky efektivní komunikace v komunikaci s dětmi |
realizovat základní administrativu, která je součástí práce učitelky na MŠ (zápis do třídní knihy, docházka) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|