|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / DPMN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
DPMN
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Projektový management
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
12
[HOD/SEM]
Cvičení
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Prohloubit dosavadní a poskytnout nové znalosti z řízení projektů.
Seznámit se s multiprojektováním, metodou Critical Chain a její softwarovou podporou.
Prohloubit vědomosti z řízení realizace projektů pomocí analýzy přidané hodnoty (Earned Value Management).
Seznámit se s modelem hodnotícím vyspělost organizace v řízení projektů (Project Management Maturity Model).
Osvojit si principy tvorby a hodnocení portfolia projektu a programů.
Seznámit se se zajištěním a hodnocením kvality a výkonnosti projektů pomocí Project Scorecard Method a s moderním komunikačním prostředkem na projektu - projektovým portálem.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast minimálně na čtyřech blocích výuky, samostudium doporučených zdrojů.
Zpracování semestrální práce: individuálně určené téma z projektového managementu ve vztahu k zaměření doktoranda (rozsah práce je 20 - 30 normostran).
Zkouška formou obhajoby semestrální práce.
|
Obsah
|
Předmět je určen pro doktorské studium.
Multiprojektování a úkoly oddělení projektového managementu v organizaci (Project Management Office - PMO).
Metoda Critical Chain, která je aplikací teorie omezení v projektovém řízení.
Management přidané hodnoty jako metoda monitorování projektu. Softwarová podpora této metody.
Project Management Maturity Model jako model hodnotící vyspělost organizace v řízení projektů.
Management kvality projektu a metoda Project Balanced Scorecard.
Management portfolia projektů a programů.
Principy agilního projektového řízení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům jsou k dispozici studijní opory v Courseware, Moodle a Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Fleming, Quentin W.; Koppelman, Joel M. Earned value : project management. 221 s. : il., 2002. ISBN 1-880410-27-3.
-
Základní:
Doležal, Jan. Projektový management : komplexně, prakticky a podle světových standardů. První vydání. 2016. ISBN 978-80-247-5620-2.
-
Základní:
Skalický, Jiří; Jermář, Milan; Svoboda, Jaroslav. Projektový management a potřebné kompetence. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7043-975-3.
-
Doporučená:
Highsmith, James A. Agile project management : creating innovative products. Upper Saddle River : Addison Wesley Professional, 2010. ISBN 978-0-321-65839-5.
-
Doporučená:
Keyes, Jessica. Implementing the project management Balanced Scorecard. Boca Raton : CRC Press, 2011. ISBN 978-1-4398-2718-5.
-
Doporučená:
Meredith, Jack R. a Mantel, Samuel J. Project management: a managerial approach: international student version.. Hoboken, 2012.
-
Doporučená:
Levine, Harvey A. Project portfolio management : a practical guide to selecting projects, managing portfolios, and maximizing benefits. 1st ed. San Francisco : Jossey-Bass, 2005. ISBN 0-7879-7754-3.
-
Doporučená:
Svozilová, Alena. Projektový management. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1501-5.
-
Doporučená:
SCHWALBE, K. Řízení projektů v IT. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2882-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
70
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvovat magisterský studijní program |
znalost základních metod plánování a řízení projektů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat SW podporu plánování a řízení projektů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
pracovat v oddělení projektového managementu v organizaci |
řídit projekty s použitím řízení vytvořené hodnoty (Earned Value Management) |
řídit kvalitu a rizika projektu |
řídit výkonnost projektového managementu pomocí Project Scorecard Method |
hodnotit vyspělost organizace v řízení projektů |
zvládnout principy řízení portfolia projektů a programů |
vyhodnotit stupeň vyspělosti instituce v řízení projektů v podnikové sféře, v neziskovém sektoru a ve veřejné správě |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zpracovat plány projektu: harmonogram, rozpočet, plán kvality, rizik, komunikace |
posoudit použitelnost SW nástrojů multiprojektování, řízení programů a portfolií |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Kombinovaná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|