|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / IBN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
IBN
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Podnikání v angličtině
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
29 / 45
|
1 / 15
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPM/IB
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vysvětlit studentům problematiku podnikání a pomocí interaktivní výuky pomoci studentům aplikovat získané znalosti na praktických příkladech. Součástí předmětu je výuka problematiky tvorby podnikatelského záměru, kdy studenti využívají tyto informace k vytvoření a prezentaci vlastního podnikatelského záměru v cizím jazyce. Studenti ve svém projektu využívají především agilní přístup ve spolupráci s nástroji Lean Canvas a MVC.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
1) Aktivní účast na cvičení, splnění všech úkolů zadaných na Courseware.
2) Prezentace projektu a představení prototypu produktu pomocí přístupu MVP.
Požadavky na splnění zkoušky:
1) Zkouškový test musí student splnit minimálně na 70%
Specifikace požadavků pro studenty kombinované formy studia k dispozici na Courseware.
|
Obsah
|
Podnikatel vs. zaměstnanec
Přístup Lean Canvas při realizaci podnikatelského záměru
Ideace a identifikace problému/příležitosti
Problematika waterfall a agilního přístupu
Přístup Minimum Viable Produkt (MVP)
Jedinečná hodnota pro zákazníka
Design produktu nebo služby včetně problematiky inkrementální vs. disruptivní inovace
Tvorba a ověření prototypu pomocí metodiky MVP
Využití UX metod v návrhu produktu
Digitální prototypování s využitím moderních softwarových nástrojů
Prezentace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Ash Maurya. Running Lean: Iterate from Plan A to a Plan That Works. 2012. ISBN 978-1449305178.
-
Základní:
Ash Maurya. Running Lean: Iterate from Plan A to a Plan That Works. 2012. ISBN 978-1449305178.
-
Základní:
Eric Ries. The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses. 2011. ISBN 978-0307887894.
-
Základní:
Eric Ries. The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses. ISBN 978-0307887894.
-
Rozšiřující:
OSTERWALDER. Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. 2010. ISBN 978-0470876411.
-
Rozšiřující:
OSTERWALDER. Value proposition design: how to create products and services customers want. 2014. ISBN 978-1118968055.
-
Doporučená:
MARCOUSE, I; SURRIDGE, M.; GILLESPIE, A. AQA Business Studies for A2. Hodder Education, 2009. ISBN 9780340973578.
-
Doporučená:
MACKENZIE, I. English for Business Studies. Cambridge University Press, 2010. ISBN 978-0-521-743419.
-
Doporučená:
KAFTAN, M. Modern Business English in Enterprise. Praha: LEDA, 2003. ISBN 80-85927-86-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
25
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost na úrovni předmětu UJP/AC8B nebo velmi dobrá znalost anglického jazyka - dle SERR úroveň B2/C1 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Vyjadřovat a obhajovat vlastní názory v anglickém jazyce. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat různé typy a formy podniků |
charakterizovat zásady řízení podniku |
chápat proces tvorby podnikatelského záměru |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
využít metody řízení podnikatelského záměru |
tvořit a prezentovat vlastní podnikatelský záměr |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Přednáška založená na výkladu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|