|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / MKPZK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
MKPZK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Management a ekonomika ve zdravotnictví
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Přiblížit studentům základní principy managementu s důrazem na řízení kvality a personálu, které budou moci používat v rámci zdravotnické praxe. Seznámit studenty s prací v týmu, řešením konfliktů, vedením porad, motivací a komunikací.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou získání zápočtu je:
- Aktivní účast na přednáškách.
- Zpracování seminární práce na zadané téma.
- Úspěšné vykonání testu (min. na 65 %), jehož obsahem je okruh přednášené látky.
|
Obsah
|
Obsahové zaměření přednášek:
Úvod do předmětu, obsahová náplň současného managementu, historie managementu
Plánování
Organizování, organizační struktury, organizace jednotky v nemocnici
Kontrola, fáze kontrolního procesu, základní ekonomické pojmy
Kompetence manažera a vedení lidí
Tvorba a řízení pracovních týmů
Komunikační dovednosti a řešení konfliktů v organizaci
Kultura organizace a personální řízení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Plevová, Ilona. Management v ošetřovatelství. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3871-0.
-
Základní:
Dvořáková, Zuzana. Řízení lidských zdrojů. V Praze : C.H. Beck, 2012. ISBN 978-80-7400-347-9.
-
Základní:
Plamínek, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem. Praktický atlas managementu. Praha, 2011. ISBN 979-80-247-3664-8.
-
Doporučená:
Blažek, Ladislav. Management : organizování, rozhodování, ovlivňování. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3275-6.
-
Doporučená:
Veber, Jaromír. Management : základy, prosperita, globalizace. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-029-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
24
|
Kontaktní výuka
|
8
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Analyzovat dílčí problémy a navrhovat jejich řešení |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
žádné |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Vymezit obecné principy z oblasti managementu |
Uvést do praktických souvislostí znalosti z vybraných odborných manažerských témat |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Rozpoznat jednotlivé styly vedení a uvést je do souvislosti s problematikou personálního řízení |
Vysvětlit příčiny vzniku konfliktů a analyzovat jejich řešení |
Přizpůsobit poznatky o týmové práci a vedení porad konkrétní situaci |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|