|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / MNGK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
MNGK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Management
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
Cvičení
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
27 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem tohoto předmětu je přiblížit studentům základní principy managementu s důrazem na řízení kvality a personálu, které budou moci používat v rámci zdravotnické praxe.
Dalším cílem je seznámit studenty s prací v týmu, řešením konfliktů a komunikací.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou získání zápočtu je:
- Aktivní účast na přednáškách.
- Zpracování seminární práce na zadané téma.
Podmínkou zkoušky je:
- Úspěšné vykonání písemné zkoušky (testu - min. na 65 %), jejímž obsahem je okruh přednášené látky.
|
Obsah
|
Management - základní pojmy, vývoj teorie řízení. Plánování. Organizování + vedení.
Kontrola. Informace v práci manažera. Rozhodování.
Řízení financí - tvorba rozpočtu, kalkulace. Řízení kvality, řízení změn. Krizový management.
Hlavní kompetence a role manažera.
Leadership, styly vedení, delegování.
Manažer a ovlivňování výkonnosti.
Tvorba a řízení pracovních týmů.
Konflikty v organizaci a v práci týmu.
Komunikace v organizaci a v týmové práci.
Personální činnosti manažera - vedoucího týmu.
Kultura organizace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Jarmila Ircingová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Ing. Jarmila Ircingová, Ph.D. (100%),
Ing. Marta Nosková, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Jarmila Ircingová, Ph.D. (100%),
Ing. Marta Nosková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Gladkij, Ivan. Management ve zdravotnictví. Brno : Computer Press, 2005. ISBN 80-7226-996-8.
-
Doporučená:
Robbins, Stephen P.; Coulter, Mary. Management. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0495-1.
-
Doporučená:
BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Management.. Brno: Computer Press,, 2006. ISBN 80-251-0396-X.
-
Doporučená:
Plevová, Ilona. Management v ošetřovatelství. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3871-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
16
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
16
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Analyzovat dílčí problémy a navrhovat jejich řešení |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
žádné |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Vymezit obecné principy z oblasti managementu |
Uvést do praktických souvislostí znalosti z vybraných odborných manažerských témat |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Rozpoznat jednotlivé styly vedení a uvést je do souvislosti s problematikou personálního řízení |
Vysvětlit příčiny vzniku konfliktů a analyzovat jejich řešení |
Přizpůsobit poznatky o týmové práci a vedení porad konkrétní situaci |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|