Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je poznat hlavní nástroje personální politiky. V přednáškách bude věnována pozornost základům personálního řízení, budování organizace, motivaci a dalším personálním činnostem.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast a zpracování seminární práce. Udělení zápočtu je vázáno na splnění 75% povinné aktivní účasti na seminářích (diskuse, argumentace) a na prezentaci projektu HRM.
|
Obsah
|
Co je personální management?
Lidské zdroje jako produkční faktor
Vizionářský personální management
Lidé jako faktor ovlivňující výkony a náklady
Personalistické cíle, vize a mise
Požadavky na personalisty
Komunikační dovednosti
Motivace
Vedení a řízení lidí
Další vzdělávání
Organizace práce
Řešení konfliktů
Případové studie. Řešení konkrétních problémů a personalistických otázek.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Elektronické studijní opory jsou studentům k dispozici v courseware a v LMS Moodle.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kaesler Clemens, Frauke Kaesler-Probst. Personalwirtschaft. Berlin, 2011.
-
Rozšiřující:
Drumm, Hans. Personalwirtschaft. Berlin: Springer, 2008. ISBN 978-3-540-77697-0.
-
Doporučená:
Wickel-Kirsch, Silke, Janusch, Matthias, Knorr, Elke. Personalwirtschaft: Grundlagen der Personalarbeit in Unternehmen. Wiesbaden: Gabler Verlag, 2008. ISBN 978-3834905000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
12
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
žádné |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Být schopen komunikovat v německém jazyce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit, jak efektivně používat marketingových nástrojů v oblasti HR
vysvětlit, jak budovat firemní značku s ohledem na lidské zdroje |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
identifikovat strategii HR jako součást firemní a obchodní strategie
aplikovat specializovanou terminologii v oblasti HRM a využít ji v odborné diskusi |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Mít základní znalosti efektivního řízení lidských zdrojů. |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Formulovat a implementovat strategii rozvoje lidských zdrojů, která může podniku pomoci dosáhnout konkurenční výhody. |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Být schopen používat odborný jazyk. |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Získat znalosti odborných termínů.
Případové studie. Řešení konkrétních problémů a personalistických otázek. |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Získat schopnost používat odborný jazyk. |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|