|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / PPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
PPR
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Personální procesy v organizaci
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
43 / -
|
47 / 50
|
6 / 20
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPM/PPO
|
Vyloučené předměty
|
KPM/APPR
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout studentům přehled o pojetí a uplatnění personálních procesů v organizacích. Předat studentům znalosti a seznámit je s metodami a postupy, které využijí při práci v organizacích, případně při vedení malých pracovních skupin. Naučit je rozumět a orientovat se v hlavních stránkách personální, ale i sociologické a psychologické problematiky organizací.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
- Odevzdání semestrální práce (skupiny 4-5 osob) - 12 stran
- Aktivní účast na seminářích (odevzdávání úkolů na seminářích/diskuse na cvičeních a aktivní samostatná práce/práce ve skupině)
- Prezentace seminárních prací - prezentují všichni členové skupiny
Zkouška - jen písemná, kombinace otevřené/uzavřené otázky (hranice úspěšnosti 65 %)
|
Obsah
|
Personální procesy v organizaci - úvod do problematiky, význam a druhy personálních procesů, životní cyklus zaměstnance, personální oddělení
Personální plánování, specifikace pracovního místa
Pracovněpravní vztahy
Organizační psychologie v personálních procesech
Nábor, získávání a výběr zaměstnanců
Adaptace, začlenění zaměstnance do prostředí organizace
Motivační programy, odměna a benefity
Řízení pracovního výkonu, hodnocení a zpětná vazba
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců
Týmové procesy, vedení týmu
Personální informační systémy, personální controlling
Udržitelnost a odpovědnost organizací ve vztahu k lidským zdrojům (CSR, ESG), personální aspekty vybraných metod řízení
Nové trendy v personálních procesech
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PaedDr. Dana Egerová, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Doc. PaedDr. Dana Egerová, Ph.D. (100%),
Ing. Hana Chovancová (100%),
Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D. (100%),
Ing. Lucie Rotenbornová (100%),
-
Cvičící:
Ing. Hana Chovancová (100%),
Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Palíšková, M.; Legnerová, K.; Stříteský,M. Personální řízení: úvod do moderní personalistiky. Praha: C.H. Beck. 2021.
-
Základní:
Barták, J. Řízení lidí v organizacích. Praha: Grada. 2023.
-
Doporučená:
Dessler, G. Human resource management. Harlow: Pearson. 2020.
-
Doporučená:
Mikuláštík, M. Manažerská psychologie. Praha: Grada. 2015.
-
Doporučená:
Hajerová Műllerová, L; Šimek, Z. Organizační kultura. Praha. 2022.
-
Doporučená:
Šikýř, M. Personalistika pro manažery a personalisty. Praha: Grada. 2016.
-
Doporučená:
Plamínek, J. Vedení lidí, týmů a firem: praktický atlas managementu. Praha:Grada. 2018.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
37
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
8
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat přehled získaný studiem předmětu Psychologie v ekonomické praxi, Podniková ekonomika I |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
žádné |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat význam personálních a sociálních procesů v organizacích |
vysvětlit, jak personální procesy působí na člověka v organizaci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat a zhodnotit orientačně podobu personálních procesů v organizaci a navrhnout žádoucí úpravy |
formulovat cíle a postupy pro svůj kariérový plán |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Písemná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|