|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / PSYCH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
PSYCH
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Lidé v organizační a manažerské praxi
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
727 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KIP/PSYCH
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Naučit studenty orientovat se v základních aspektech organizačního jednání lidí a v procesech poznávání, prožívání a chování členů organizací, poskytnout poznatky o zjišťování a hodnocení psychické a pracovní způsobilosti s důrazem na úlohu osobnosti v organizaci, předat studentům základní poznatky o možnosti pozitivního ovlivnění pracovní motivace, vybavit studenty znalostmi o dynamice sociálních interakcí a komunikace v pracovních skupinách a organizacích.
|
Požadavky na studenta
|
Předpoklady pro získání zápočtu:
- připravenost a aktivní účast studentů na cvičeních;
- průběžné plnění aktivit (např. případové studie) dle zadání vyučujících;
- prezentace projektů na stanovené téma ve stanoveném termínu /
odevzdání a schválení seminárního projektu ve stanoveném termínu.
Předpoklady pro získání zkoušky:
Získání zápočtu a úspěšné absolvování zkoušky. Zkouška probíhá formou písemného testu.
Hodnocení zkoušky:
100-90 % - výborně
89-77 % - velmi dobře
76-65 % - dobře
64 % a méně - nevyhověl/a
|
Obsah
|
Ukotvení základních pojmů a vymezení problematiky lidí v organizační a manažerské praxi.
Psychická činnost, psychické procesy a stavy v pracovní činnosti
Osobnost a kompetence člověka v organizaci.
Pracovní činnost, pracovní výkon a pracovní podmínky.
Pracovní skupina, pracovní tým a mezilidské vztahy na pracovišti.
Vedoucí pracovník a vedení lidí v organizaci.
Ovlivňování v pracovním procesu, pracovní motivace a postoje.
Interakce a komunikace v organizaci.
Konflikty na pracovišti.
Psychologie v marketingu
Systém a metody práce s lidmi (posuzování způsobilosti, výběr zaměstnanců, výcvik a rozvoj, sociální a pracovní adaptace apod.).
Negativní jevy na pracovišti a jejich prevence - zátěž, stres, mobbing/bossing, syndrom vyhoření.
Detailnější rozpis jednotlivých témat je uveden v COURSEWARE předmětu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentů je k dispozici kurz v Moodle. Komunikace může být v rámci cvičení vedena pomocí Google Classroom.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Jiří Kutlák, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Ing. Jiří Kutlák, Ph.D. (100%),
Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D. (100%),
Ing. Aleš Procházka (100%),
Ing. Lucie Rotenbornová (100%),
-
Cvičící:
Ing. Jiří Kutlák, Ph.D. (100%),
Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D. (100%),
Ing. Aleš Procházka (100%),
Ing. Lucie Rotenbornová (100%),
Ing. Lucie Rottenbornová (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Jermář, Milan. Psychologie v organizační a ekonomické praxi. 1. vyd. V Plzni . Západočeská univerzita, 2012. ISBN 978-80-261-0147-5.
-
Základní:
Jermář, Milan, Egerová, Dana. Psychologie v organizační a manažerské praxi. Plzeň: ZČU, 2017. ISBN 978-80-261-0730-9.
-
Doporučená:
Riggio, Ronald, E. Introduction to industrial/organizatinal psychology. Routledge, 2017. ISBN 9781317217381.
-
Doporučená:
Mikuláštík, Milan. Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4221-2.
-
Doporučená:
Bedrnová, Eva, Jarošová, Eva, Nový, Ivan. Manažerská psychologie a sociologie. Praha: Management Press, 2012. ISBN 978-80-7261-239-0.
-
Doporučená:
Wagnerová, Irena. Psychologie práce a organizace. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3701-0.
-
Doporučená:
Pauknerová, Daniela. Psychologie pro ekonomy a manažery. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3809-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
23
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
7
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Nevyžadují se žádné předpoklady. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Žádné. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit význam a roli osob jako pracovníků v soudobých organizacích |
vysvětlit vliv osobních i organizačních faktorů na pracovníka, jeho spokojenost a výkonnost |
vysvětlit vliv vedení a motivace na pracovníka i organizaci jako celek |
identifikovat negativní vlivy na pracovišti a navrhnout možná řešení pro jejich potlačení |
analyzovat pracovní činnosti a profese za využití vhodných metod |
Popsat procesy sociálních interakcí a komunikace v pracovních skupinách/týmech a organizacích. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat teoretické poznatky při řešení případových studií a zpracování semestrálních prací |
aplikovat získané znalosti při řešení úkolů či vedení diskuze v rámci týmové i individuální práce |
orientovat se v problematice současného chápání člověka v organizační a manažerské praxi |
použít vybrané nástroje a metody pro řešení dílčích úkolů podnikové praxe |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška s diskusí, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|