|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / ROP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
ROP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Rozpočtování projektů
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
34 / -
|
7 / 23
|
4 / 7
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KIP/ROP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout studentům přehled o základních postupech při sestavování rozpočtů projektů. Naučit je vytvořit rozpočty a aktivně ovlivnit strukturu a vývoj finančních plánů. Vysvětlit vlivy mající dopad do vývoje rozpočtů. Naučit studenty monitorovat a reportovat finanční vývoj projektů.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky zápočtu:
1. Praktické sestavení a obhájení rozpočtu konkrétního projektu.
2. Úspěšné složení zápočtového testu min. na 70 %.
|
Obsah
|
Úvodní informace, plán projektu.
Plánování projektu - vymezení procesů, činností a aktivit.
Řízení zdrojů projektu.
Finanční plánování v podniku.
Struktura a stanovení nákladů projektu.
Vymezení režie projektů vč. způsobů kalkulace.
Stanovení ceny projektu.
Finanční nástroje a jejich použití při tvorbě rozpočtu projektů.
Rozpočtování a efektivnost investic.
Zdroje financování projektů.
Analýza a řízení rizik projektů.
Řízení a kontrola nákladů projektu.
Provázanost rozpočtů s finančním plánem podniku.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Doležal Jan. Projektový management - Komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha, 2023. ISBN 978-80-271-3619-3.
-
Doporučená:
Tetřevová, Liběna. Financování projektů. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2006. ISBN 80-86946-09-6.
-
Doporučená:
Fotr, Jiří; Souček, Ivan. Investiční rozhodování a řízení projektů : jak připravovat, financovat a hodnotit projekty, řídit jejich riziko a vytvářet portfolio projektů. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3293-0.
-
Doporučená:
Kerzner, Harold. Project management : a systems approach to planning, scheduling, and controlling. Twelfth edition. 2017. ISBN 978-1-119-16535-4.
-
Doporučená:
Larson, Erik W.; Gray, Clifford F. Project management : the managerial process. Seventh edition. 2018. ISBN 978-1-259-66609-4.
-
Doporučená:
Svozilová, Alena. Projektový management Systémový přístup k řízení projektů. 3., aktualizované a rozšířené vydání. 2016. ISBN 978-80-271-0075-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
13
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
22
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Porozumět podnikovým financím |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Používat základní principy projektového a kreativního myšlení |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Ilustrovat strukturu rozpočtu a postupové kroky při jeho tvorbě |
Vymezit podklady potřebné pro tvorbu rozpočtu |
Identifikovat rizika ovlivňující podobu rozpočtu |
Popsat provázanost rozpočtu na finanční plán organizace |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Aplikovat získané znalosti na konkrétním projektu a při tvorbě jeho rozpočtu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|