|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / 9TPVP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
9TPVP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tvorba projektů pro výuku psychologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
5
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/CTPVP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vytvořit u studentů odbornou způsobilost v didaktice tvorby projektů pro výuku psychologie.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce - tvorba a obhajoba didaktického projektu pro výuku psychologie, didaktický test.
|
Obsah
|
1. Význam projektové výuky v hodinách psychologie.
2. Analýza kurikulárních dokumentů vztahující se k projektové výuce psychologie.
3. Analýza jednotlivých témat v předmětu psychologie ve vztahu k projektové výuce.
4. Interdisciplinární vztahy ve výuce psychologie.
5. Didaktická struktura projektové výuky v hodinách psycholgie.
6. Specifika ve formulování edukačních cílů v projektové výuce psychologie.
7. Analýza aktivizujích vyučovacích metod v projektové výuce psychologie.
8. Analýza organizačních forem v projektové výuce psychologie.
9. Analýza sociálně psycholgických technik v projektové výuce.
10.Možnosti využití grantových dotací na projekty pro výuku psychologie.
11.Výstupy studentů.
12.Výstupy studentů.
13.Evaluace výuky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
HICKONS, A. Dramatické a akční hry ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-387-0.
-
Doporučená:
HERMOCHOVÁ, S. Hry pro dospělé. Vyd. 1. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0817-5.
-
Doporučená:
CANFIELD, J. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-194-0.
-
Doporučená:
HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život : Sociálně psychologické hry pro děti a mládež. [Díl] 1. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-85282-79-8.
-
Doporučená:
HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život : Sociálně psychologické hry pro děti a mládež. [Díl] 2. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-85282-80-1.
-
Doporučená:
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
-
Doporučená:
HOPPE, S., HOPPE, H.,KRABEL, J. Sociálně psychologické hry pro dospívající. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-434-6.
-
Doporučená:
HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik.. Praha: SPN,, 1982.
-
Doporučená:
HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik II.. Praha, UK 1988, 1999.
-
Doporučená:
BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.
-
Doporučená:
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika.. Praha: Portál,, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
-
Doporučená:
HORKÁ, H. Výchova pro 21. století : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-85-0.
-
Doporučená:
BARTÁK, J. Základní kniha lektora / trenéra. Praha : Votobia, 2003. ISBN 80-7220-158-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti z obecné didktiky a pedagogické psycholgie |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka: Didaktické zásady tvorby výukových projektů (historie, charakteristika, efektivita a hlavní didaktické zásady projektové výuky). Předmět psychologie a projektová výuka (analýza mezipředmětových vztahů, analýza jednotlivých témat v předmětu psychologie ve vztahu k projektové výuce). Didaktická struktura projektů (název, cíle, metody, specifické organizační formy a evaluace projektů). Obecné předpoklady a metodické postupy účinné aplikace sociálně psychologických technik a aktivizujících vyučovacích metod v projektech pro výuku psychologie (analýza faktorů ovlivňujících efektivní využití sociálně psychologických technik a aktivizujících vyučovacích metod, analýza metodického postupu využití sociálně psychologických technik a aktivizujících vyučovacích metod ve strukturovaných projektech). Možnosti využití grantových dotací na projekty pro výuku psychologie (analýza informačních zdrojů pro získání grantových dotací, obecné zásady tvorby žádostí pro získání grantových dotací) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|