|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / 9VSOK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
9VSOK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Výcvik sociálních kompetencí
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 5
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/VSOKO
|
Vyloučené předměty
|
KPS/SPVA
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je celkový rozvoj sociálních kompetencí s aplikací na problematiku interpersonálních vztahů.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na kurzu, písemná reflexe.
|
Obsah
|
1. Sociální kompetence jako jedna z klíčových dovedností.
2. Zásady práce v sociální skupině.
3. Osobní zakázka a její analýza.
4. Techniky zaměřené na hlubší pozání druhých.
5. Sociální percepce ve vztahu ke komunikativním dovednostem.
6. Neverbální komunikace.
7. Verbální komunikace. Analýza přenosu zpráv.
8. Výcvik aktivního naslouchání.
9. Sebepoznání jako jeden z předpokladů efektivní komunikace.
10. - 12. Komunikace v kooperaci.
13. Reflexe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
VALIŠOVÁ, A. Asertivita v prostředí rodiny a školy : pedagogické a psychologické kontexty v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha : ISV nakladatelství, 2002. ISBN 80-86642-03-8.
-
Doporučená:
HERMOCHOVÁ, S. Hry pro dospělé. Vyd. 1. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0817-5.
-
Doporučená:
CANFIELD, J. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-194-0.
-
Doporučená:
ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. 1. vyd. Brno : Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 1998. ISBN 80-210-1937-9.
-
Doporučená:
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
-
Doporučená:
BAKALÁŘ, E., BLAŽEK, B. Nové psychohry : společenské hry pro všestranný rozvoj osobnosti. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-235-1.
-
Doporučená:
PELIKÁN, J. Pomáhat být : otevřené otázky teorie provázející výchovy. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0345-4.
-
Doporučená:
HOPPE, S., HOPPE, H.,KRABEL, J. Sociálně psychologické hry pro dospívající. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-434-6.
-
Doporučená:
HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik II.. Praha, UK 1988, 1999.
-
Doporučená:
HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik. Praha: SPN, 1982..
-
Doporučená:
VALENTA, J. Učit se být : témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. Vyd. 2. Praha : Agentura Strom, 2003. ISBN 80-86106-10-1.
-
Doporučená:
Zlatý fond her. 1. vyd. Praha : MF, 1990. ISBN 80-204-0120-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
30
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalost z psychologie osobnosti a sociální psychologie |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka: Prostřednictvím technik aplikované sociální psychologie osvojí (pochopí, porozumí, dokáží aplikovat do běžného života) následující sociální dovednosti: komunikace, kooperativní chování, asertivní chování, předcházení a zvládání konfliktů, empatie, prosociální chování |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|