|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / 9ZPDT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
9ZPDT
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Základy psychodiagnostiky a psychoterap.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Základy psychodiagnostiky a psychoterapie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/CZPDT
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student/ka bude seznámen/a s pozitivy i riziky longitudinálních a průřezových metod a získá orientaci v bazální klasifikaci psychodiagnostických a psychoterapeutických metod..
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na semináři.
|
Obsah
|
Možnosti poznávání osobnosti.
Longitudinální a průřezové metody (přednosti a nedostatky)
Obecné metody (pozorování, experiment)
Specifické metody (subjektivní, objektivní, projektivní)
Zásady konstrukce psychodiagnostických nástrojů.
Specifika dětské diagnostiky.
Praktické ukázky diagnostických nástrojů pro děti a dospělé.
Přehled psychoterapeutických metod.
Individuální metody psychoterapie.
Skupinové metody psychoterapie.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Moodle se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Yalom, I. D. : Lži na pohovce. Praha, Portál, 1999.
-
Doporučená:
Stringer, E. T. Action research. London: Sage Publications, 1999.
-
Doporučená:
Kratochvíl, S. Autogenní trénink v psychoterapii neuroz,. Cs.Psychiatrie, 1962.
-
Doporučená:
Švancara, Josef. Diagnostika psychického vývoje. Praha : Avicenum, 1974.
-
Doporučená:
Machačová, H. Objektivní diagnostika duševní zátěže. Praha, 1978.
-
Doporučená:
Svoboda, Mojmír; Krejčířová, Dana; Vágnerová, Marie. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
-
Doporučená:
Svoboda, Mojmír. Psychologická diagnostika dospělých. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-327-7.
-
Doporučená:
Prochaska, James O.; Norcross, John C. Psychoterapeutické systémy : průřez teoriemi. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-766-4.
-
Doporučená:
Říčan, Pavel. Úvod do psychometrie. Bratislava : Psychodiagnostické a didaktické testy, 1980.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|