|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / ASU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
ASU
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Aktivní sociální učení
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je teoretický a prakticko-osobnostní vhled do problematiky sociálního učení.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních. Reflexe z absolvovaných technik.
|
Obsah
|
1. Sociální učení jako jeden z druhů učení.
2. Kolbův cyklus zkušenostního učení jako teoretické východisko sociálního učení.
3. Analýza osobnostních předpokladů pro efektivní způsob sociálního učení.
4. Analýza dalších činitelů ovlivňující proses sociálního učení.
5. Elementární formy sociálního učení.
6. Zlepšení sociálních vztahů a dovedností.
7. Prohloubení sebepoznání a získání vhledu do vlastních postojů, prožitků a reakcí.
8. Uvědomění si zpětné vazby vlastního vlivu na okolí.
9. Získání dovedností efektivně se orientovat v mezilidských vztazích.
10.Porozumění skupinovým procesům a získání dovednosti aktivně do nich zasahovat.
11.Konfrontace s věcnými i sociálními problémy.
12.Kooperativní řešení interpersonálních problémů a konfliktů.
13.Evaluace výuky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Komárková, R. et al. Aplikkovaná sociální psychologie III. Grada, 2001. ISBN 80-247-0180-4.
-
Základní:
Kolařík, Marek. Interakční psychologický výcvik. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2941-1.
-
Základní:
KOLAŘÍK, M. Interakční psychologický výcvik pro praxi. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4450-6.
-
Základní:
SEDLÁK, J. Metody aktivního sociálního učení : Určeno pro posl. fak. filozof. a pro postgraduální stud. absolventů. Praha : SPN, 1985.
-
Doporučená:
VALENTA, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik : srovnání systémů. Praha : ISV nakladatelství, 1999. ISBN 80-85866-40-4.
-
Doporučená:
HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik II.. Praha, UK 1988, 1999.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Definuje základní pojmy ze sociální psychologie. |
Charakterizuje psychosociální jevy. |
Popisuje zákonitosti psychiských jevů ve vztahu k jednotlivým sociálním interakcím. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Rozeznává jednotlivé styly sociálního chování: agrese, manipulace, pasivita, asertivita. |
Zhodnocuje způsoby sociálního chování v jednotlivých interakcích. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Zdůvodňuje význam efektitvní sociální interakce na psychické a sociální zdraví. |
Definuje sociální učení. |
Vysvětluje význam sociálního učení ve vztahu k celoživotnímu učení. |
Popisuje Kolbův cyklus zkušenostního učení a další cyklické teorie sociálního učení. |
Vymezuje elementární formy sociálního učení. |
Charakterizuje jednotlivé znaky sociálního učení. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Analyzuje osobnostní předpoklady pro efektivní způsob sociálního učení. |
Analyzuje činitele ovlivňující proces sociálního učení. |
Navrhuje efektivní formy sociálního učení. |
Reflektuje nácvik sociálních dovedností v rámci jednotlivých technik sociálního učení. |
Posuzuje svoji aktuální úroveň sociálních dovedností. |
Zhodnocuje úroveň nově osvojených sociálních dovedností. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|