|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / DIPSC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
DIPSC
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika psychologie C
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty příslušnými kompetencemi k provádění psychodidaktické analýzy speciálního učiva psychologie zařazeného ve školních vzdělávacích programech odborných středních škol.
|
Požadavky na studenta
|
Didaktická analýza učiva jednoho tematického celku, její prezentace na semináři.
|
Obsah
|
1. Vzdělávací cíle a jejich psychologické aspekty dle odborného zaměření školy.
2. Specifické cíle psychologie na středních odborných školách podle zaměření školy
3. Psychodidaktické pojetí výuky psychologie na SOŠ
4. Psychodidaktické pojetí hodnocení v psychologii na SOŠ
5. Práce se vzdělávacím obsahem SOŠ
6. Odborné klíčové kompetence a jejich rozvíjení na SOŠ
7. Procesy osvojování vybraných pojmových systémů SOŠ
8. Konstruktivní metoda v pedagogické praxi SOŠ
9. Kritéria žádoucího modelu vyučování SOŠ
10.Příprava učitele na výuku psychologie na SOŠ
11.Modelové pedagogické situace, vycházející z výuky na SOŠ.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
HOLEČEK, Václav. . Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3704-1.
-
Doporučená:
VÍZDAL, František. Didaktika psychologie. Brno : Univ. J. E. Purkyně, 1997.
-
Doporučená:
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
-
Doporučená:
Helus, Zdeněk. Psychologie pro střední školy. Vyd. 1. Praha : Fortuna, 1995. ISBN 80-7168-245-4.
-
Doporučená:
HELUS, Z. Psychologie pro střední školy. Praha : Fortuna, 2003. ISBN 80-7168-876-2.
-
Doporučená:
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi : příručka pro učitele. Vyd. 2. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-626-8.
-
Doporučená:
Kosíková, Věra. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.
-
Doporučená:
SOVOVÁ, V. Stručný přehled psychologie prodeje.. Plzeň: SOU obchodní,, 1996.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
35
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
12
|
Kontaktní výuka
|
14
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokladem jsou znalosti základních psychologických pojmů, se kterými pracuje učitel psychologie na SŠ. Naplnění cílů didaktiky psychologie A, didaktiky psychologie B |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student (ka): vymezí význam psychologie v procesu vzdělávání analyzuje psychologická témata, jejich zařazení do školních vzdělávacích programů (dle zaměření školy) aplikuje konstruktivistickou teorii do pedagogické praxe vyhodnotí psychodidaktické aspekty modernizace výuky Student se orientuje v problematice standardizovaných nástrojů měření výsledků vzdělávání (didaktický test, písemná práce, ústní zkouška atd.) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|