|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / DISE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
DISE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Diplomový seminář
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
18 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student(ka) si osvojí základní znalosti a dovednosti, které jsou nutné k přípravě a realizaci diplomové práce. Osvojí si dovednost pracovat s odbornou literaturou, prokáže schopnost připravit výzkumný záměr. Student navrhne výzkumný projekt a zdůvodní výběr, postup, předpokládaný přínos. Student si osvojí následující dovednosti:
provede časový plán zpracování DP, zhodnotí práci s odbornou literaturou, vysvětlí zákl.teoretické poznatky užívané v DP, seznámí se s již publikovanými výsledky, v praktické části (v případě výzkumu): formuluje pracovní hypotézy, popíše výzkumný projekt (charakteristika zkoumaného vzorku, popis výzkumných metod, vlastní postup výzkumu), kvantitativní a kvalitativní analýza výsledků, ověření pravdivosti hypotéz, shrne výsledky a závěry, navrhne doporučení pro pedagogickou praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Student vypracuje zadání DP a zpracuje projekt své DP.
|
Obsah
|
Cílem předmětu je ověřit studentovu schopnost samostatně tvůrčím způsobem zpracovat odborné téma.
Student získá základní znalosti a dovednosti, které jsou nutné k přípravě a realizaci diplomové práce (dále jen DP). Osvojí si dovednost pracovat s odbornou literaturou, prokáže schopnost připravit výzkumný záměr. Student navrhne projekt své DP, který obsahuje:
1) motivaci k volbě tématu DP
2) cíl práce, s jakým cílem bude téma zpracováno v teoretické event. praktické části práce
3) časový harmonogram prací, tj. rozpis prací s termíny, které se autor zavazuje dodržet
4) odkaz na teoretická východiska vybraného tématu DP (filozofická, pedagogická, psychologická)
5) přehledové studie, závěry z analogických výzkumů (využít databází UK ZČU)
6) formulaci výzkumné otázky, tvrzení (předpokladů) event. výzkumných hypotéz
7) design výzkumu (kvalitativní, kvantitativní, smíšený)
8) charakteristiku zkoumaného vzorku
9) popis metod sběru dat (alespoň dvě metody)
10) metody, které budou použity při vyhodnocení výsledků výzkumu, tj. při ověřování pravdivosti stanovených hypotéz (tvrzení, předpokladů), mohou být kvalitativní (obsahově kategoriální analýza, konkrétní kódovací procedury) či kvantitativní (matematicko-statistické postupy, obvykle t-test, korelace, chí-kvadrát apod.)
11) interpretace výsledků, diskuze výsledků s ohledem na současné zahraniční a české publikace
12) předpokládaný přínos DP, event. doporučení pro pedagogickou praxi
13) seznam odborné literatury
Diplomová práce je výstupním projektem magisterského studijního programu, je nutnou podmínkou pro vykonání státní závěrečné zkoušky v příslušném studijním oboru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Doporučená:
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Doporučená:
Ferjenčík, Ján; Bakalář, Petr. Úvod do metodologie psychologického výzkumu : jak zkoumat lidskou duši. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-367-6.
-
Doporučená:
Michalík, Petr; Roub, Zdeněk; Vrbík, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-921-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
160
|
Celkem
|
160
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- popsat základní pojmy z psychologické problematiky, které se chce ve své diplomové práci věnovat |
- vysvětlit základní znalosti z oblasti empirického výzkumu, tj. vyjmenovat požadavky na výzkumné metody |
- vymezit pravidla citační normy ISO 690 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- pracovat s odbornou literaturou, tj. např. vytvářet stručné přehledové studie z výzkumů, které zkoumaly témata, kterými se chce zabývat ve své diplomové práci
|
- v převzatých textech dodržovat citační normu ISO 690 |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- popsat teoretická východiska vybraného tématu DP |
- zhodnotit stav současného řešení sledovaného výzkumného problému v českém i mezinárodním kontextu |
- definovat a kriticky analyzovat základní pojmy ze zkoumané problematiky od různých autorů
|
- vyjmenovat etické zásady a pravidla pedagogicko-psychologického zkoumání |
- charakterizovat kvantitavní či kvalititivní postupy při přípravě výzkumu a při vyhodnocování jeho výsledků |
- popsat očekávaný přínos DP pro pedagogickou praxi |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- vypracovat projekt DP |
- zpracovat přehledové studie z analogických výzkumů (možno využít databází UK ZČU) |
- zformulovat výzkumné otázky, tvrzení (předpoklady) event. hypotézy |
- eticky nakládat s odbornými zdroji |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|