|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / DIŽS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
DIŽS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Diagnostika životního stylu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je umožnit studentovi orientovat se v problematice aktivní podpory zdraví a zdravého životního stylu v rámci oboru výchova ke zdraví. Součástí kurzu je seznámit studenta s metodami a způsoby diagnostiky jednotlivých oblastí životního stylu a prakticky získané způsobilosti použít.
|
Požadavky na studenta
|
> Orientace v odborné literatuře.
> Didaktický test.
|
Obsah
|
1.Teorie výchovy ke zdraví a podpory zdraví
2.Podpora zdraví jako součást osobnostního a sociálního rozvoje člověka
3.Životní styl současnosti
4.Diagnostika životního stylu jako nástroj prevence nemocí
5.Diagnostické a hodnotící metody životního stylu
6.Hodnocení životního stylu obecná a komplexní diagnóza
7.Hodnocení životního stylu výživové zvyklosti
8.Hodnocení životního stylu somatické ukazatele
9.Hodnocení životního stylu zásady práce s klientem
10.Hodnocení životního stylu praktické cvičení
11.Hodnocení životního stylu praktické cvičení
12.Hodnocení životního stylu praktické cvičení
13.Shrnutí, evaluace výuky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Vladimíra Lovasová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Vladimíra Lovasová, Ph.D. (100%),
PhDr. Mgr. Michal Svoboda, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Vladimíra Lovasová, Ph.D. (100%),
PhDr. Mgr. Michal Svoboda, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Havel, Zdeněk; Hnízdil, Jan. Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností. Banská Bystrica : [s.n.], 2010. ISBN 978-80-8083-950-5.
-
Základní:
Machová, Jitka; Kubátová, Dagmar. Výchova ke zdraví. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2715-8.
-
Doporučená:
KALMAN, M. et al. Zelená kniha zdravého životního stylu. Olomouc, 2011. ISBN 978-80-244-3451-3.
-
Doporučená:
KRAUS, B. et al. Životní styl současné rodiny.. Hradec Králové, 2015. ISBN 978-80-7435-544-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Celkem
|
84
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Definovat výchovu ke zdraví jako samostatný obor. |
Vymezit zdraví a popisat jeho determinanty. |
Charakterizovat jednotlivé tematické oblasti z výchovy ke zdraví. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Kriticky zhodnotit životní styl na základě předložených ukazatelů. |
Reflektovat svůj vlastní životní styl podle zásad ochrany somatického, psychického a sociálního zdraví. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Popsat teoretická východiska ve výchově ke zdraví a v edukační oblasti se zaměřením na předcházení nemoci. |
Klasifikovat metody a způsoby diagnostiky životního stylu. |
Charakterizovat jednoltivé metody diagnostiky životního stylu. |
Objasnit strategie diagnostiky životního stylu. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Kriticky posoudit teoretická východiska ve výchově ke zdraví a v edukační oblasti se zaměřením na předcházení nemoci. |
Stanovit vhodné nástroje diagnostiky životního stylu na základě předložených kritérií. |
Diagnostikovat životní styl u vybrané osoby z pohledu přístupů ve výchově ke zdraví. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|