|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / DPSPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
DPSPA
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Dětská psychopatologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KPS/PSPAO
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojení uceleného souboru z psychopatologie se zaměřením na dětský a adolescentní věk.
|
Požadavky na studenta
|
2 zápočtové testy (listopad, prosinec), kombinovaná zkouška.
|
Obsah
|
1. Koncepce zdraví,duševní poruchy a jejich etiopatogeneze
2. Psychický vývoj, periodizace, poruchy vývoje
3. Psychologická problematika poruch CNS (ADHD,DMO, epilepsie)
4. Pervazívní vývojové poruchy v dětství
5. Emoční poruchy v dětství a dospívání
6. Posttraumatická porucha v dětství
7. Obsedantně kompulzívní porucha, OCD
8. Depresívní syndrom a suicidální chování
9. Neurotické poruchy a poruchy příjmu potravy
10. Disharmonický vývoj osobnosti
11. Psychická deprivace dítěte
12. Schizofrenie v dětském a dospívajícím věku
13. Maniodepresivní psychóza u dětí a mladistvých
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Schopler, Eric. Autistické chování. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-133-9.
-
Doporučená:
HARTL, P. Defektologický slovník. Praha Budka, 1993.
-
Doporučená:
Hort, Vladimír. Dětská a adolescentní psychiatrie. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-472-9.
-
Doporučená:
Krejčířová, Dana; Říčan, Pavel. Dětská klinická psychologie. Vyd. 3., přepracované a doplněné. Praha : Grada, 1997. ISBN 80-7169-512-2.
-
Doporučená:
Lesný, Ivan. Dětská mozková obrna ze stanoviska neurologa. 2., přeprac. vyd. Praha : Avicenum, 1985.
-
Doporučená:
Krch, František David. Poruchy příjmu potravy. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0840-X.
-
Doporučená:
Langmeier, Josef. Psychická deprivace v dětství. 2., přeprac. vyd. Praha : Státní zdravotnické nakladatelství, 1968.
-
Doporučená:
MIŇHOVÁ, J. NOVOTNÁ, L. Psychopatologie. Plzeň: FPE ZČU, 2004. ISBN 80-7082-594-4.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
-
Doporučená:
MIŇHOVÁ, J., NOVOTNÁ, L. Psychopatologie pro učitele. ZČU, Plzeň, 2000.
-
Doporučená:
Train, Alan. Specifické poruchy chování a pozornosti : Jak jednat s velmi neklidnými dětmi. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-131-2.
-
Doporučená:
Vágnerová, Marie. Variabilita a patologie psychického vývoje : Skripta pro posl. pedag. fakulty Univ. Karlovy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-797-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
96
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti z obecné a vývojové psychologie |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student: analyzuje příčiny a projevy duševních poruch, porozumí konkrétním projevům dítěte s vývojovými abnormalitami a psychickými poruchami |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|