|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / EXPTZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
EXPTZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Exkurze v krizových zařízeních
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Exkurze a praxe v kriz. zařízeních
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
26
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KPS/TVP
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu EXPTZ je: seznámit studenty se systémem péče o drogově závislé (zařízení primární, sekundární a terciární prevence), seznámit studenty s metodami a formami práce na konkrétním vybraném pracovišti, umožnit studentům nahlédnout pod pokličku přímé práce terapeuta/sociálního pracovníka s klienty v zařízeních sekundární či terciární prevence, nebo preventisty v programech specifické primární prevence či se blíže seznámit s činností (kompetencemi a rolemi), oblastního nebo krajského metodika prevence.
|
Požadavky na studenta
|
Zpráva z vykonané stáže (exkurze), účast na supervizním semináři.
|
Obsah
|
1.Historie poradenských služeb
2.Systém poradenských služeb
3.Charakteristika jednotlivých pracovišť
4.Formy poskytovaných služeb
5.Metody poskytovaných služeb
6.Evaluace poskytovaných služeb
7.Vztah mezi poradenským pracovníkem a klientem/žákem
8.Etický kodex poradenského pracovníka
9.Krizová intervce v poradenství
10.Spolupráce mezi jednoltivými poradenskými pracovištěmi
11.Systém evidence klienta
12. Týmová práce v poradenských službách
13. Evaluace výuky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
POKORNÝ, V., TELCOVÁ, J., TOMKO, A. Prevnence sociálně patologických jevů. Brno, 2003.
-
Doporučená:
Kalina, K. Rozsáhlá studijní monografie, která vychází z bio-psycho-sociálního modelu zneužívání návykových látek ..
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Definuje základní psychologické pojmy.
|
Charakterizuje psychické poruchy na úrovni znalostí z předmětu psychopatologie pro učitele.
|
Popisuje na elementární úrovni riziková chování.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Na základě osobních zkušeností a vlastního úsudku rozlišuje poradenská pracoviště od bežných školských či sociálních institucích. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Vyjmenovává systém poradenských služeb poskytující pomoc v oblasti rizikového chování. |
Popisuje chrakter poradenských služeb, které jsou zaměřeny na pedagogickou a psychosociální pomoc. |
Objasňuje význam poradenských služeb v oblasti školství a sociální práce. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Rozpozná charakter pracoviště ve vztahu k formám poskytovaných služeb. |
Doporučuje vhodné poradenské pracoviště na základě aktuálních potřeb klienta. |
Zhodnocuje úroveń poradenského pracoviště na zákaldě vybraných kritérií. |
Reflektuje exkurzi do poradenských pracovišť. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Reflexe z absolvované exkurze. |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Reflexe z absolvované exkurze. |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Reflexe z absolvované exkurze. |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|