|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / KPAK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
KPAK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Kurz pohybových aktivit
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
24
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřený na rozvoj odborných kompetencí z oblasti pohybových aktivit. Student si na úrovni zapamatování, porozumění a aplikace osvojí klíčové pojmy z problematiky, která se vztahuje k realizaci tělesných cvičení. Součástí předmětu je výcvikový kurz pohybových aktivit se zaměřením na rozvoj fyzické zdatnosti jedince v rámci vzdělávací oblasti Člověk a zdraví rámcových vzdělávacích programů.
|
Požadavky na studenta
|
> Orientace v odborné literatuře
> Aktivní účast na výuce
> Dosažení dostatečného počtu bodu v didaktickém testu
|
Obsah
|
1.Význam pohybových aktivit pro osobností rozovj člověka
2.Pohybová aktivita jako nástroj aktivní podpory vzdělávací oblasti RVP Člověk a zdraví
3.Praktická výuka Nordic walking 1
4.Praktická výuka Nordic walking 2
5.Praktická výuka Bosu 1
6.Praktická výuka Bosu 2
7.Praktická výuka Jogging 1
8.Praktická výuka Jogging 2
9.Praktická výuka Jóga 1
10.Praktická výuka Jóga 2
11.Praktická výuka posilování s vlastním tělem
12.Evaluace výuky, shrnutí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kopecký, Miroslav. Didaktika zdravotní tělesné výchovy / Miroslav Kopecký. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, 2014. ISBN 978-80-244-4093-4.
-
Základní:
Oren, Goldie Karpel. Jóga : [anatomický průvodce cvičebním programem] / Goldie Karpel Oren ; [z anglického originálu . přeložila Soňa Marešová]. Čestlice : Rebo Productions, 2014, 2014. ISBN 978-80-255-0784-1.
-
Základní:
Franke, Stéphane, 1964-. Nordig Walking : --mehr Spaß und Fitness mit Nordic Walking! / Stéphane Franke mit Monika Hoffmann. Pfaffenweiler : Weropress, [c2004], 2004. ISBN 3-937588-11-6.
-
Základní:
Dovrtělová, Lenka; Kapounková, Kateřina,; Knappová, Věra; Kopřivová, Jitka,; Stejskal, Pavel,; Tomášková, Iva. Pohybová intervence metabolického syndromu a její rizika. Metabolický syndrom - mezioborový problém Brno : M. 2014.
-
Doporučená:
Šeráková, Hana, 1971-. Cvičím pro zdraví a baví mě to / Hana Šeráková ; ilustrovala Jitka Hájková. Brno : Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy, 2009, 2009. ISBN 978-80-210-4833-1.
-
Doporučená:
Foglová, Majka. Etapové hry v přírodě : tábory a školy v přírodě, zpestření pobytu v ozdravovnách, inspirace pro vedoucí skautských oddílů : [pro děti od 6 do 11 let]. Vyd. 1. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-354-3.
-
Doporučená:
Stackeová Daniela. Relaxační techniky ve sportu. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3646-4.
-
Doporučená:
Knappová, Věra. Řešme bolesti zad pohybem. Vyd. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80-261-0245-8.
-
Doporučená:
KRISTEN BUTERA. YOGA THERAPY. 2017. ISBN 9781492529200.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní orientace v propedeutice pohybových aktivit |
prokázat základní znalosti v rámci vzdělávací oblasti Člověk a zdraví |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat předešlé motorické zkušenosti na rozvoj své fyzické zdatnosti v rámci kurzu |
absolvovat aktivně volnočasové pohybové aktivity v přírodě i v tělocvičně |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat pohybové aktivity a vyjmenovat rozvíjené motorické schopnosti a dovednosti |
popsat optimální motorický postup rozvoje senzomotorických dovedností vybraných volnočasových pohybových aktivit |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
implementovat pohybové aktivity do svého životního stylu |
navrhovat a realizovat projekty pohybových aktivit se zaměřením na zdraví |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|