|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / NPOV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
NPOV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Náslechová praxe - navazující OV
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Náslechová praxe - navazující občanská v
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
5
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
20 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KHI/NPOV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student hospituje v 5 vyuč. hodinách občanské výchovy na základní škole. Aplikuje poznatky a dovednosti získané v pedagogice, psychologii, didaktice. Ke každé hospitované hodině náleží hodina rozboru.
|
Požadavky na studenta
|
- Orientace v odborné literatuře a dalších zdrojích informací.
- Tvorba semestrálního úkolu didaktická analýza učiva, hospitační záznam.
- Povinná a aktivní účast na náslechových praxích.
|
Obsah
|
1.Občanská výchova jako vzdělávací obor
2. Očekáváné výstupy ve vzdělávacím oboru Občanská výchova
3. Implementace vzdělávacího oboru Občanská výchova do školních vzdělávacích programů
4. Analýza tematických celků ve vzdělávacím oboru Občanská výchova
5. Implementace vzdělávacího oboru Občanská výchova do školních vzdělávacích programů
6. Tvorba ročních tematických celků ve vzdělávacím oboru Občanská výchova
7. Základní principy didaktické analýzy učiva v občanské výchově I
8. Základní principy didaktické analýzy učiva v občanské výchově II
9. Základní principy didaktické analýzy učiva v občanské výchově III
10.Základní principy didaktické analýzy učiva v občanské výchově IV
11.Tvorba hospitačního záznamu
12.Analýza hospitovaných hodin
13.Shrnutí, evaluace výuky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
LEWIS, Gordon. Learning technology. Oxford, 2017. ISBN 978-0-19-420041-7.
-
Základní:
JIRÁSKOVÁ, Věra, KOŤA, Jaroslav, PELCOVÁ, Naďa. Základy společenských věd: pro učitele učitelů ? studenty pedagogických fakult. Praha, 2004. ISBN 80-86432-66-1.
-
Základní:
KOŤA, Jaroslav. Základy společenských věd: pro učitele učitelů, studenty pedagogických fakult, díl 1: Péče o duši. Praha, 2004. ISBN 80-86861-30-9.
-
Základní:
PELCOVÁ, Naďa. Základy společenských věd: pro učitele učitelů ? studenty pedagogických fakult, díl 3:Péče o jazyk a komunikaci. Praha, 2004. ISBN 80-86861-28-7.
-
Doporučená:
HAVLÍNOVÁ, Ivana. Didaktické náměty pro učitele občanské výchovy a základů společenských věd. Praha, 2014. ISBN 978-80-7290-670-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
44
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
10
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Definuje základní pojmy z obecné didaktiky. |
Charakterizuje jednotlivé složky edukačního procesu. |
Objasňuje zásady efektivního edukačního procesu. |
Popisuje východiska didaktických teorií. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Posuzuje jednotlivá teoretická východiska podle různých kritérií. |
Tvoří didaktickou analýzu učiva na vybrané téma z oblasti občanské výchovy. |
Rozlišuje jednotlivé složky edukačního procesu.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Charakterizovat Občanskou výchovu jako vzdělávací obor v RVP ZV. |
Vysvětlit jeho význam v současném vzdělávání. |
Popsat očekávané výstupy a tematické celky ze vzdělávacího oboru Občanská výchova. |
Objasňovat spojitost klíčových kompetencí s odbornými tématy z oblasti občansko výchovného vzdělávání. |
Vysvětlit didaktickou analýzu učiva ve vzdělávacím oboru Občasnká výchova: edukační cíle, vyučovací metody a organizační formy, evaluace.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Navrhovat možnosti naplňování klíčových kompetencí ve vzdělávacím oboru Občanská výchova. |
Aplikačně popsat didaktickou analýzu učiva ve vzdělávacím oboru Občanská výchova: edukační cíle, vyučovací metody a organizační formy, evaluace. |
Posoudit a odborně reflektovat hospitované vyučovací jednotky ve vzdělávacím oboru Občanská výchova. |
Tvořit a prezentovat hospitační záznam.
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
|
|
|
|