|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / OBME
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
OBME
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Obecná metodologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 150
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je objasnit studentům možnosti a zaměření vědeckého zkoumání, základní vědecké teorie a způsoby jejich testování a obecné požadavky na metodu a hypotézu dle charakteristik jednotlivých metod.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočtový test, případová studie na téma konzultované s vyučujícím.
|
Obsah
|
1. Věda a hlavní cíle vědeckého zkoumání.
2. Testování vědeckých teorií.
3. Metoda.
4. Požadavky na vědecko metodu.
5. Vědecký jazyk.
6. Hypotéza.
7. Experiment.
8. Pozorování.
9. Dotazník.
10. Rozhovor.
11. Analýza lidských produktů.
12. Anamnéza.
13. Případová studie.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Svoboda, Mojmír; Krejčířová, Dana; Vágnerová, Marie. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
-
Doporučená:
Růžička, Michal. Teorie a metodologie výzkumu. Základní pojmy. Sociální diskriminace pod lupou : metodika identif. 2006.
-
Doporučená:
Ferjenčík, Ján; Bakalář, Petr. Úvod do metodologie psychologického výzkumu : jak zkoumat lidskou duši. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-367-6.
-
Doporučená:
Nakonečný, Milan. Základy psychologie. Vyd. 1. Praha : Academia, 1998. ISBN 80-200-0689-3.
-
Doporučená:
Kerlinger, Fred N. Základy výzkumu chování : pedagogický a psychologický výzkum. 1. vyd. Praha : Academia, 1972.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Celkem
|
96
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost pojmového aparátu z obecné a sociální psychologie |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- definovat pojmy "věda", "metoda" a "hypotéza", |
- vymezit cíle vědeckého zkoumání a způsoby testování vědeckých teorií, |
- objasnit požadavky na vědeckou metodu, |
- vymezit podmínky pro návrh vlastního designu výzkumu. |
- rozlišit a vysvětlit specifika základních vědeckých metod. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- na příkladu popsat zásady vědecké formulace, |
- zdůvodnit metodologická rizika experimentu, pozorování, dotazníku, rozhovoru, analýzy lidských produktů, anamnézy a případových studií, |
- vytvořit návrh jednoduchého designu výzkumu. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|