|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / OČMU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
OČMU
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ochrana za mimořádných událostí
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřený na rozvoj odborných kompetencí z oblasti strategií a koncepcí ochrany člověka za mimořádných událostí. Student si na úrovni zapamatování, porozumění a aplikace osvojí klíčové pojmy z problematiky, která se vztahuje k jednotlivým událostem ohrožující lidský život a majetek. Součástí předmětu je návrh koncepce ochrany člověka za mimořádných událostí.
|
Požadavky na studenta
|
> Orientace v odborné literatuře
> Aktivní účast na výuce
> Vypracování seminárního úkolu
> Dosažení dostatečného počtu bodu v didaktickém testu
|
Obsah
|
1.Význam ochrana obyvatelstva za mimořádných situací
2.Vymezená základních pojmu
3.Živelní pohromy I.
4.Živelné pohromy II.
5.Živelné pohromy III.
6.Havárie I.
7. Havárie II.
8.Havárie III.
9.Ostatní události
10.Integrovaný záchranný systém
11.Implementace ochrany člověka za mimořádných událostí do výchovy ke zdraví
12.Evaluace výuky, shrnutí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Marádová, Eva, 1951-. Ochrana člověka za mimořádných událostí / Eva Marádová. Praha : Vzdělávací institut ochrany dětí, 2007, 2007. ISBN 978-80-86991-24-5.
-
Základní:
Kopecký, Miroslav. Ochrana člověka za mimořádných událostí / Miroslav Kopecký, Eleonóra Tilcerová, Jaromír Šiman. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, 2014. ISBN 978-80-244-4094-1.
-
Doporučená:
Linhart, Petr, 1947-2010. Ochrana člověka za mimořádných událostí : pro střední školy / Petr Linhart a kol.. Praha : Fortuna, 2003, 2003. ISBN 80-7168-869-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
110
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní orientace v propedeutice výchovy ke zdraví |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- vysvětlit význam ochrany člověka za mimořádných událostí |
- vymezit základní pojmy z ochrany člověka za mimořádných událostí |
- charakterizovat živelné pohromy, havárie a ostatní události |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- prokázat znalosti a postupy člověka při ohrožení mimořádnými událostmi |
- vyjmenovat složky integrovaného záchranného systému |
- rozlišit význam a funkci integrovaného záchranného systému |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|