|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / PPOV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
PPOV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Předmětová praxe /OV/
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
20 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KHI/PPOV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studentům poskytnout zkušenosti ze školní praxe formou samostatných výstupů 10 vyučovacích hodina a jejich rozboru s učitelem praxe.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na pedagogické praxi. Reflexe.
|
Obsah
|
Bloková výuka 10 hodin občanské výchovy podle programu SPP FPE. Analýza výsledků vlastní výstupové praxe na ZŠ v pedagogické dokumentaci studovaného oboru. Analýza vlastní výuky a návrhy alterace výběru obsahu či metodiky ve všech fázích vyučování v rámci pedagogické praxe - motivační, expoziční, fixační a evaluační.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
LEWIS, Gordon. Learning technology. Oxford, 2017. ISBN 978-0-19-420041-7.
-
Základní:
JIRÁSKOVÁ, Věra, KOŤA, Jaroslav, PELCOVÁ, Naďa. Základy společenských věd: pro učitele učitelů ? studenty pedagogických fakult. Praha, 2004. ISBN 80-86432-66-.
-
Základní:
KOŤA, Jaroslav. Základy společenských věd: pro učitele učitelů, studenty pedagogických fakult, díl 1: Péče o duši. Praha, 2004. ISBN 80-86861-30-9.
-
Základní:
PELCOVÁ, Naďa. Základy společenských věd: pro učitele učitelů ? studenty pedagogických fakult, díl 3:Péče o jazyk a komunikaci.. Praha, 2004. ISBN 80-86861-28-7.
-
Doporučená:
HAVLÍNOVÁ, Ivana. Didaktické náměty pro učitele občanské výchovy a základů společenských věd. Praha, 2014. ISBN 978-80-7290-670-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
44
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
10
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Definovat základní pojmy z obecné didaktiky. |
Charakterizovat jednotlivé složky edukačního procesu. |
Objasňovat zásady efektivního edukačního procesu. |
Popisovat východiska didaktických teorií. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Posuzovat jednotlivá teoretická východiska podle různých kritérií. |
Tvořit didaktickou analýzu učiva na vybrané téma z oblasti občanské výchovy. |
Rozlišovat jednotlivé složky edukačního procesu.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Charakterizovat Občanskou výchovu jako vzdělávací obor v RVP ZV. |
Vysvětlit jeho význam v současném vzdělávání. |
Popsat očekávané výstupy a tematické celky ze vzdělávacího oboru Občanská výchova. |
Objasňovat spojitost klíčových kompetencí s odbornými tématy z oblasti občansko výchovného vzdělávání. |
Vysvětlit didaktickou analýzu učiva ve vzdělávacím oboru Občasnká výchova: edukační cíle, vyučovací metody a organizační formy, evaluace.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Navrhovat možnosti naplňování klíčových kompetencí ve vzdělávacím oboru Občanská výchova. |
Aplikačně popsat didaktickou analýzu učiva ve vzdělávacím oboru Občanská výchova: edukační cíle, vyučovací metody a organizační formy, evaluace. |
Posoudit a odborně reflektovat hospitované vyučovací jednotky ve vzdělávacím oboru Občanská výchova. |
Tvořit a prezentovat hospitační záznam. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
|
|
|
|