|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / PSHYB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
PSHYB
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Psychohygiena
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KPS/MNS a KPS/OBPSB a KPS/9MNS a KPS/9OBPB
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student/ka si osvojí základní poznatky a dovednosti z oblasti mentální hygieny,zdravého způsobu života a poznání sebe sama jako předpokladu úspěšné seberegulace.
|
Požadavky na studenta
|
Sebereflexe na základě psychologických testů včetně analýzy vlastní životosprávy
Test znalostí
|
Obsah
|
1. Význam duševní hygieny, základní kategorie, metody duševní hygieny.
2. Duševní zdraví - vymezení pojmu, obecné předpoklady duševní rovnováhy.
3. Sebepoznání a sebevýchova, metody sebepoznávání.
4. Stres jako rizikový faktor ohrožující duševní rovnováhu.
5. Projevy stresové reakce.
6. Příčiny a následky stresu.
7. Zvládání stresu akutního a chronického.
8. Životospráva z hlediska duševní hygieny.
9. Pohybová aktivita v prevenci a terapii stresu.
10. Denní režim, hospodaření s časem.
11. Odpočinek a spánek jako prostředek minimalizace stresu.
12. Výživa jako protistresový a kondiční faktor.
13. Závěrečné shrnutí, evaluace výuky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MÍČEK, L. Duševní hygiena : vysokošk. učebnice pro stud. filozof. fakult oboru psychologie. 2. vyd. Praha : SPN, 1986.
-
Základní:
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-774-4.
-
Rozšiřující:
Machač, Miloš; Hoskovec, Jiří; Machačová, Helena. Duševní hygiena a prevence zátěže : Určeno pro posl. fak. filozof.. 1. vyd. Praha : SPN, 1984.
-
Rozšiřující:
Jiřincová, Božena; Holeček, Václav; Miňhová, Jana. Vybrané kapitoly z psychologie zdraví. 1. vyd. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7082-308-9.
-
Doporučená:
Míček, Libor. Sebevýchova a duševní zdraví. 2., dopl. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1982.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
7
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
10
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
6
|
Celkem
|
43
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní orientace v psychologické terminologii z oblasti obecné psychologie |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka analyzuje rizikové faktory ohrožující psychosomatické zdraví - stres a životosprávu. Aplikuje teoretické poznatky z psychohygieny v praxi. Posoudí svoji úroveň stresu a kvalitu životosprávy. Navrhne možnosti minimalizace stresu a zkvalitnění životosprávy |
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|