|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / ŘLZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
ŘLZ
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Řízení lidských zdrojů v průmyslu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Řízení lidských zdrojů v průmyslovém prostředí
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
21 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPV/PER
|
Vyloučené předměty
|
KPV/PER
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Ve většině průmyslově vyspělých zemí je personální oblast považována za klíčový faktor, který z velké části ovlivňuje úspěšnost podniků. Rozhodnutí, týkající se náboru, výběru zaměstnání, odměňování a školení personálu se odráží nejen na okamžitém výkonu firmy, ale také na její budoucnosti. Cílem předmětu je pochopení přístupů a znalost metod potřebných pro práci s lidmi a rozvoj lidského potenciálu ve výrobních podnicích. Hlavním cílem předmětu je poskytnout studentům informace k osvojení si komplexního rámce základních vědomostí o metodách průmyslového inženýrství, které se využívají pro řízení lidského kapitálu ve výrobě.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkami k získání zápočtu jsou aktivní účast na cvičení, zpracování a úspěšné obhájení dvou aktuálních témat z oblasti ŘLZ, z čehož v jednom případě se jedná o tzv. aktualitu reflektující zahraniční tzv. dobrou praxi, druhou je seminární práce na zadané téma.
Zkouška je ústní. U zkoušky se prověřují hlavně teoretické znalosti z jednotlivých probíraných témat. Je očekávána i schopnost kultivované prezentace a diskuse, dovednost vysvětlit rozmanité souvislosti a orientace v aktuální situaci na trhu pracovních sil. Je oceňováno a při hodnocení výkonu bráno v úvahu, pokud studenti jsou schopni analyzovat své vlastní zkušenosti v oblasti řízení lidských zdrojů. Tematické okruhy ke zkoušce kopírují obsah předmětu.
|
Obsah
|
Předmět poskytuje studentům informace o jednotlivých oblastech systému řízení lidských zdrojů především v průmyslovém podniku.
1. Úvod do řízení lidských zdrojů v podmínkách výrobních podniků
2. Řízení lidských zdrojů jako součást World Class Manufacturing
3. Reengineering procesů v kontextu řízení lidských zdrojů výrobního podniku
4. Výběr a rozmísťování zaměstnanců s využitím testů motorických dovedností
5. Adaptace a vzdělávání zaměstnanců výrobního podniku ve virtuální realitě
6. Matice znalostí pro zajištění technologických procesů
7. Job Rotation za účelem eliminace fyzické zátěže ve výrobě
8. Ergonomický systém člověk - technika - prostředí
9. Kaizen - inovační zlepšování postavené na kreativitě zaměstnanců
10. Vizuální management ve výrobě
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studenti mají k dispozici podklady pro studium v rámci Courseware.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
105
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
umět definovat a komplexně popsat funkce průmyslového podniku |
být schopen samostatně využívat teoretické znalosti z managementu průmyslových podniků |
samostatně získávat další odborné znalosti samostatným studiem |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
umět samostatně využívat své znalosti k řešení praktických problémů z oblasti průmyslového managementu |
samostatně získávat další odborné dovednosti na základě praktických zkušenosti a jejich vyhodnocení |
umět provádět analýzu a syntézu získávaných znalostí |
být schopen na základě rámcového zadání zpracovat samostatnou práci |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat pojmy z oblasti personalistiky a řízení lidských zdrojů |
vysvětlit rozdíly mezi personální strategií a politikou |
popsat fáze a metody personálního plánování |
definovat důležitost řízení pracovního výkonu |
chápat význam a důležitost týmové práce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhnout postup výběru zaměstnance na konkrétní pozici |
navrhnout způsoby odměňování pracovníků |
navrhnout efektivně fungující pracovní tým |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|