|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / DC1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
DC1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Domácí četba 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
9 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je primárně zaměřen na rozvíjení schopnosti porozumět cizojazyčnému uměleckému textu a rozšiřování aktivní slovní zásoby. V návaznosti na studijní předmět Literární propedeutika se předmět rovněž zaměří na aplikaci získaných teoretických poznatků z oblasti teorie a historie literatury (přiřazení textu k literárnímu směru, geneze díla, syžetové schéma, kompoziční řešení, charakteristika postav, chronotop a jiné) při samostatné interpretaci konkrétního textu, zejména z období ruské literatury 19. století. Při prezentaci textů načtených studenty v rámci domácí přípravy bude sledována nejen jazyková správnost, ale i srozumitelnost a logika výkladu.
|
Požadavky na studenta
|
Samostatná četba, která bude prověřována v průběhu e-learningu. Tvorba čtenářského deníku podle stanovených kritérií. Prezentace textů a zadání při kolokviích: převyprávění obsahu v cílovém jazyce, znalost slovní zásoby.
|
Obsah
|
Domácí četba probíhá jako tutorovaný e-learningový kurz s průběžným plněním úkolů. Zároveň se uskuteční 3 kontaktní kolokvia:
1. Úvodní setkání, vysvětlení práce v e-learningu, použití Google Classroom. Podstata metody domácí četby a zážitkového čtení. Dramatizace a vizualizace informací při práci s literárním textem. Motivace ke čtení. Založení čtenářského deníku, vysvětlení podstaty jeho vedení, stanovení základní literatury potřebné k přehledu o literárním procesu 19. st.
2. Diskuse nad plněnými úkoly. Reflexe vlastního pokroku ve znalosti ruské literatury 19. století a
její analýzy. Prezentace vybraného úryvku z primárního uměleckého textu, ověření znalosti slovní zásoby.
3. Prezentace textu dle vlastního výběru, vytvoření zadání pro spolužáky. Kreativní psaní.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Kurz je k dispozici v moodle.zcu.cz
na https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=8672.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Biblioteka Maksima Moškova [online]
-
Základní:
Elektronnaja biblioteka Royallib. [online]
-
Doporučená:
Bunin, I. Gospodin iz San Franciska.
-
Doporučená:
Jazyk kak material slovesnosti: XXIII naučnyje čtenija: 24 okťabrja 2020 g.. Moskva. Kazaň, Izdateľstvo Buk, 2020.
-
Doporučená:
Rejtblat, A. I. Klassika, skandal, Bulgarin..: staťji i materialy po sociologii i istorii russkoj literatury.. Moskva, Novoje literaturnoje obozrenije, 2020.
-
Doporučená:
Bulgakov, M. Master i Margarita (2. kapitola).
-
Doporučená:
Solženicyn, A. Matrjonin dom.
-
Doporučená:
Šlápal, M., Košťálová, H., Hausenblas, O. et al. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Krajské zař. pro další vzdělávání ped. pracovníků a inf. centrum, 2012.
-
Doporučená:
Šukšin, V. Mikroskop.
-
Doporučená:
Pelevin, V. Nika.
-
Doporučená:
Denisov, V. D. Peterburgskij tekst Gogolja: k 210-j godovščine so dnja roždenija N. V. Gogolja.. Sankt-Peterburg, Nestor-Istorija, 2018.
-
Doporučená:
Palijevskij, P. V. Razvitije russkoj literatury XIX ? načala XX veka. Sankt-Peterburg, Rostok, 2016.
-
Doporučená:
Kusá, M. et al. Ruská literatúra 18.?21. storočia. Bratislava, Veda, 2013.
-
Doporučená:
Markovič, V. M. Russkaja literatura Zolotogo veka: lekcii. Sankt-Peterburg, Rostok, 2019.
-
Doporučená:
Russell, H. Stručný příběh románu: kapesní průvodce klíčovými žánry, romány, tématy a technikami.. Praha, Grada, 2021.
-
Doporučená:
Texty jsou dostupné na internetu v různých vydáních, jejich seznam není závazný a po konzultaci se studenty mohou být nahrazeny jinými díly..
-
Doporučená:
Dohnal, J. (ed.). Zlomová období ruské kultury z pohledu literatury (Karamzin, Leskov, Merežkovskij, Babel).. Brno, Tribun EU, 2017.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou definovány předpoklady nutné ke splnění předmětu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v ruštině na úrovni B1 |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vystihnout domácí četbu jako metodu |
určit dominantní proudy a osobnosti v ruské literatuře 19. století |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prezentovat obsah přečteného textu |
vyhledat v originálním textu textu určité jazykové prostředky |
postihnout strukturu literárního textu |
vybrané pasáže přeložit do češtiny |
přiřadit text k literárnímu směru |
propojit biografické aspekty vzniku díla s literárním textem |
vyhledávat doplňující informace v on-line zdrojích |
používat rusko-český a česko-ruský překladový slovník |
charakterizovat literární postavu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|