|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / PCR1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
PCR1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Praktická cvičení jazyková 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu Praktická cvičení jazyková 1 je rozvoj a zkvalitnění všech řečových dovedností, zejména produktivních na úroveň C1.1, a to ve vybraných tematických okruzích: 1) řízení cizojazyčné výuky v ruském jazyce a školní praxe (učitel ve třídě, učení pomůcky, organizace školního roku, využití internetu ve škole, nové tendence ve školství, systém školství v RF), 2) moderní technické a komunikační prostředky, 3) výběrově historie a současnost ruské kultury (ruští význační vědci a objevitelé, užité umění, tradice odívání), 4) sdělovací prostředky v RF. Je dbáno na rozšiřování a upevňování aktivní i pasivní, obecné i odborné slovní zásoby. Studenti trénují dovednost plynného projevu a argumentace v monologické, dialogické řeči a v diskusi, zkvalitňují prezentační dovednosti. Cvičení pracují s autentickými materiály (audio, video, text) různých žánrů, akcentují mezipředmětové vztahy a zaměřují se na další rozvoj sociokulturní kompetence studentů nezbytné pro učitele cizího jazyka.
|
Požadavky na studenta
|
Složení dvou průběžných testů a závěrečného testu (minimálně na 70%). Ústní prezentace vybraného tématu (20 minut). Doplňková četba (rozbor textu a práce s ním). Účast na cvičení 75%.
|
Obsah
|
1. Učitel ve třídě. Vyučovací hodina. Školní zralost dítěte, motivace k učení, práce s dětmi se SVP. 2. Osobnost učitele. Ideál učitele. 3. Systém školství v RF v porovnání s ČR. Tendence ve vývoji školství. Státní maturity (). 4. Školní tradice a nové tendence ve školství (elektronické učebnice, využití internetu ve škole aj). Školní uniforma. 5. Boloňský proces a reforma školství v RF. Studium na VŠ a činnost pedagoga. 6. Moderní technické a komunikační prostředky. Internet. Sociální sítě. 6. Počítač a jeho příslušenství, typy souborů aj. Mobil, tablety: vývoj a současné trendy. 7. Věda: tradice a současnost. Ruští význační vědci. 8. Ruští význační objevitelé. 9. Hromadné sdělovací prostředky, definice, klasifikace. Internetová masmédia. Sdělovací prostředky a dezinformace. 10. Noviny, časopisy v RF (přehled, struktura). Prezentace novin a časopisů. 11. Televize a internet v RF. Populární televizní kanály. 12. Prezentace studentů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bogomolov, A. Novosti iz Rossii. Moskva, 2019. ISBN 978-5-88337-311-3.
-
Základní:
Basko, N. V. Obsuždaem global´nyje problemy. Moskva, 2021. ISBN 978-5-88337-166-9.
-
Základní:
Starovojtova, I. A. Vaše mnenije: učebnoje posobije po razgovornoj praktike. 12-je izdanije. Russkij jazyk kak inostrannyj.. Moskva, Flinta, 2023. ISBN 978-5-89349-676-5.
-
Rozšiřující:
Celunova, J., Tvrdíková, S. Česko-ruský a rusko-český slovník pro turismus, gastronomii, hotelnictví = Češsko-russkij i russko-češskij slovar´ po turizmu, gastronomii, gostiničnomu biznesu. 1. vyd.. Praha: Ekopress, 2013. ISBN 978-80-87865-00-2.
-
Rozšiřující:
Alukajeva, M. R., Denisenko, V. A. Davajte govorit´ po-russki: učebnoje posobie po razvitiju navykov ustnoj reči.. Moskva, 2020. ISBN 978-5-9765-3322-6.
-
Rozšiřující:
Mezihoráková, K., Mrhačová, E. Praktická cvičení z ruského jazyka : Určeno stud. denního studia, studia při zaměstnání a postgrad. studia.Díl 4. Učitel ve třidě.1.vyd.. Praha, 1991. ISBN 80-7042-045-6.
-
Rozšiřující:
Krystýnková, J. Ruská textová cvičebnice. Brno, 1998.
-
Rozšiřující:
Celerová, Jaroslava. Ruský jazyk v podnikání. Ústí nad Labem : Pedagogická fakulta Univerzity J. E. Purkyně, 2000. ISBN 80-7044-295-6.
-
Rozšiřující:
Benediková, L., Golikovová, L. a kol. Russkij jazyk v monologach, dialogach i zadanijach. Nitra, 1998.
-
Rozšiřující:
Malov, V. Russkije učjonyje i izobretateli. Moskva, 2015. ISBN 978-5-389-09440-6.
-
Rozšiřující:
Barnet, Vladimír. Ruština pro pokročilé. V nakl. Leda 2., upr. vyd. Voznice : Leda, 2007. ISBN 978-80-7335-104-5.
-
Rozšiřující:
Krysin, L. P. Tolkovyj slovar' russkoj razgovornoj reči. Naučnoje izdanije 1. část. Moskva: Jazyki slavjanskoj kul´tury, 2014. ISBN 978-5-9905856-5-2.
-
Rozšiřující:
Kosareva, E. V., Hrunenkova, A. V. Vremja obsuždat´. Učebnoje posobije po rečevoj praktike dlja inostrannych učaščichsja.. Moskva, 2017.
-
Rozšiřující:
Čubarova, O. E. Vstreča.ru. Obščajemsja v Seti.. Moskva, 2019. ISBN 978-5-88337-668-8.
-
Doporučená:
Rykovská, Milena; Svobodová, Jiřina. Cvičebnice ruštiny 2. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 1996. ISBN 80-7043-194-6.
-
Doporučená:
Govorim po-russki bez perevodčika. Intensivnyj kurs po razvitiju navykov ustnoj reči / otv. red. Kryuchkova, L. S., Dunaeva, L. A.. Moskva, 2022. ISBN 978-5-89349-413-6.
-
Doporučená:
Basko, N. V. Izučajem russkij, uznajem Rossiju: učebnoje posobie po razvitiju reči, praktičeskoj stilistike i kul´turologii.. Moskva, 2022. ISBN 978-5-89349-736-6.
-
Doporučená:
Mučnik, B. S. Praktičeskaja stilistika. Učebnoje posobie.. Moskva, 2023. ISBN 978-5-9765-4005-7.
-
Doporučená:
Erlich, Ja. E. Pul´s vremeni. Čitajem i obsuždajem novosti iz Rossiji.. Moskva, 2021. ISBN 978-5-88337-656-5.
-
Doporučená:
Rossija. Bol´šoj lingvostranovedčeskij slovar.
-
Doporučená:
Rusko-české elektronické slovníkové databáze
-
Doporučená:
Basko, N. V. Znakomimsja s russkimi tradicijami i žizn´ju rossijan. Moskva, 2016. ISBN 978-5-88337-095-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát slovní zásobu v rozsahu běžné pro absolventy bakalářského studia ruského jazyka |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat na úrovni C1 |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
porovnat ruský s český vzdělávací systém |
pojednat v ruštině o moderních technologiích ve vzdělávání |
vysvětlit hlavní aspekty současného vzdělávání v ruštině |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat odbornou slovní zásobu z oblasti vzdělávání v monologu, dialogu a diskusi |
zpracovat odborný cizojazyčný text |
shrnout poznatky a představit své názory v mluveném i psaném projevu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|