|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / RUS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
RUS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ruský jazyk
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
6
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem intenzivního kurzu praktického jazyka určeného pro studenty, kteří si zvolili ruštinu jako vedlejší sloup, je vyrovnání úrovně znalostí a dovedností se studenty hlavního sloupu, a to zejména v praktickém jazyce (na úroveň A 2.1 podle SERRJ). V předmětu je zopakována látka od samých začátku, jsou osvojovány jazykové prostředky v rozsahu povinné literatury (plynulé čtení a psaní v azbuce, tematická a atematická slovní zásoba nejméně v rozsahu povinné studijní literatury, základní znalosti ruské gramatiky: a) skloňování substantiv podle vzorů, b) časování sloves: první a druhé časování, časování zvratných sloves; výběrově časování neproduktivních sloves, praktické osvojení tvoření a použití rozkazovacího způsobu a slovesného vidu, c) skloňování a 2. stupeň adjektiv, zájmena osobní a přivlastňovací).
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné absolvování kontrolních a zápočtového testu (nejméně na 70%) a ústní ověření znalosti slovní zásoby v probíraných tématech v monologu a dialogu.
|
Obsah
|
1. Nácvik psaní a čtení; výslovnost, přízvuk; 1. a 2. časování; 2. Nácvik čtení a psaní; časování, dialogy; rod substantiv; 3. Použití "požalujsta", časování sloves; 4. Slovesa (jechať aj.), co kdo dělá, rodina; 5. Slovesa kupiť, skloňování subst. (zavod, škola); 6. Zápor v ruštině; sloveso chotěť; jídla; na návštěvě; 7. Skloňování adjektiv; zvratná slovesa; ruská jídla; 8. Kde bydlíme, zařízení bytu; ženský rod subst.; ukazovací zájm.; použití sloves s předložkami; 9. Jídelníček -7.p. substantiv; volný čas a hobby; 10. Nákupy, vyjádření množství; slovesa sovětovať, platiť; kupiť - pokupať; davať, prodavať; nákupní síť a služby; 11.Orientace ve městě (slovesa pohybu); 2. p. plur. substantiv; časování piť a jesť ; 12. Škola, studium; skloňování měkkých subst.mužského r.; stupňování; 13. Procvičování slov.zás. a gramatiky; opakování
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Jiřina Svobodová, CSc. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Andrej Artemov, Ph.D. (100%),
Gigla Dzhyndzholiia, Kandid. filologických věd (100%),
Mgr. Michaela Pešková, Ph.D. (100%),
Mgr. Jiřina Svobodová, CSc. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
ČÁRA, Vladimír; BALCAR, Milan; LADMANOVÁ, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : SPN, 1986.
-
Základní:
Svobodová, Jiřina; Rykovská, Milena. Ruský jazyk pro začátečníky. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-862-5.
-
Doporučená:
Rykovská, Milena; Svobodová, Jiřina; Vyčichlová, Ema. Cvičebnice ruštiny 1. Plzeň : Pedagogická fakulta [Plzeň], 1995. ISBN 80-7043-139-3.
-
Doporučená:
Rykovská, Milena; Svobodová, Jiřina. Cvičebnice ruštiny 2. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 1996. ISBN 80-7043-194-6.
-
Doporučená:
VYČICHLOVÁ, A., NAVRÁTIL, A.:. Korektivní kurz ruské výslovnosti.. ZČU Plzeň, 2004.
-
Doporučená:
Vysloužilová, Eva. Nezapomínejme ruštinu : ruská konverzace na základě translatologie pro středně pokročilé. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0079-0.
-
Doporučená:
Skácel, J. Praktická cvičení z ruského jazyka. I, část A, B. Ostrava, 1986.
-
Doporučená:
Purm, Radko. Putešestvija - Vstreči. I. Vyd. 1. Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-508-8.
-
Doporučená:
JELÍNEK, S. A KOL. Raduga 2.. Plzeň, 1997.
-
Doporučená:
KRYSTÝNKOVÁ, J. Ruská textová cvičebnice.. Brno,, 1998.
-
Doporučená:
BALCAR, Milan. Sbírka cvičení k ruské gramatice. 1. vyd. Praha : VŠE, 1996. ISBN 80-7079-307-4.
-
Doporučená:
Bauer, Jaroslav. Školní mluvnice ruského jazyka : Pomocná kniha pro žáky škol II. cyklu. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1970.
-
Doporučená:
Kuzněcovová, O., Ondrejčeková, E., Dekanová, E. Vy govoritě po-russki?. Nitra, 1998.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
78
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Celkem
|
188
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
bez požadavků |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
bez požadavků |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat ruský grafický systém |
vysvětlit základní lexikální, gramatický a syntaktický systém ruského jazyka |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat ruský grafický systém |
osvojit si a upevnit základní lexikální, gramatické a syntaktické jazykové prostředky ruského jazyka v rozsahu předepsané literatury (skloňování podstatných a přídavných jmen, časování sloves, zájmena, číslovky, příslovce apod.) |
zvládat běžné komunikativní situace |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|