|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / FKG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
FKG
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Komparativní gramatika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubit znalosti studentů v oblasti tvarosloví současné francouzštiny a rozvíjet jejich schopnost konfrontovat morfologický systém francouzského jazyka s morfologickým systémem češtiny.
|
Požadavky na studenta
|
1. Písemná zkouška (Prověřuje stupeň praktického zvládnutí učiva formou závěrečného testu, který musí být splněn minimálně na 70 %.) 2. Soustavná domácí příprava. 3. Samostudium literatury.
|
Obsah
|
Obsah:
1. týden
Seznámení se s učivem předmětu Komparativní gramatika. Základní rozdíly mezi francouzštinou a češtinou.
2. týden
Francouzský člen a ekvivalentní vyjadřovací prostředky češtiny.
3. týden
Francouzské podstatné jméno a ekvivalentní vyjadřovací prostředky češtiny.
4. týden
Postavení přídavných jmen v obou jazycích, vyjádření českých přídavných jmen ve francouzštině, rozdíly ve stupňování přídavných jmen.
5. týden
Srovnání vyjádření příslovečných určení v češtině a ve francouzštině.
6. týden
Systém indikativních časů v češtině a ve francouzštině a jejich užití.
7. týden
Problematika vyjadřování vidu, časové souslednosti.
8. týden
Verbonominální konstrukce a jejich české ekvivalenty.
9. týden
Polovětné konstrukce ve francouzštině a jejich české ekvivalenty.
10. týden
Problematika modality v českém a francouzském jazyce.
11. týden
Užití podmiňovacího způsobu v obou jazycích.
12. týden
Odlišnosti ve stavbě české a francouzské věty.
13. týden
Test z probraného učiva = písemná část zkoušky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hendrich, Josef. Francouzská mluvnice. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1992.
-
Základní:
Callamand, Monique. Grammaire vivante du francais. Paris : CLE International, 1989. ISBN 2-19-039307-3.
-
Doporučená:
Riegel, M., Pellat, J.- Ch., Rioult, R. Grammaire méthodique du français. Presses Universitaires de France, Paris, 1994.
-
Doporučená:
ARRIVE, M. ; GADET, F. ; GALMICHE, M. La Grammaire d'aujourd'hui. Guide alphabétique de linguistique française. Paris : Flammarion, 1991..
-
Doporučená:
Grevisse, M., Goosse, A. Nouvelle grammaire française. Duculot-De Boeck, 1998.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
48
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student má základní teoretické poznatky z oblasti obecné morfologie a aktivně používá odbornou terminologii |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student si prohloubil znalosti v oblasti tvarosloví současné francouzštiny. Student je schopen konfrontovat morfologický systém francouzského jazyka s morfologickým systémem češtiny |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
|
|
|
|