|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / FTEX
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
FTEX
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Textová lingvistika ve francouzštině
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést posluchače do problematiky nadvětných celků, seznámit je s hlavními pojmy textové lingvistiky, zejména s prostředky textové koheze a koherence. S odkazy na příklady francouzských textů se pracuje s fenoménem koreferencí, koreferenční sítě, textových konektorů, katafory a anafory, analyzována je funkce časovosti, logické úvahy a funkce tématu a rématu v rozvíjení textu. V seminářích je pěstována komunikativní kompetence studentů, zvláště jejich argumentační dovednosti, opírající se o komunikační strategie.
|
Požadavky na studenta
|
Písemné vypracování rozboru zvoleného mediálního, odborného nebo uměleckého textu.
Kombinovaná zkouška.
|
Obsah
|
- Pojetí textu, jeho koherence a textová analýza
- Typologie textů
- Koreferenční síť, užití textových anafor a katafor
- Textová koheze podpořená temporální logikou a tema-rematickými vztahy
- Specifické prostředky koherence dialogické řeči
- Typy a užití textových konektorů
- Strategie argumentace
- Pragmatika jako součást textové analýzy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Lita Lundquist. L´analyse textuelle. Méthode, exercices. Kobenhavn. Handelshojskolens Forlag, 1990.
-
Základní:
Moirand, S. Une grammaire des textes et des dialogues. Paris, Hachette, 1994.
-
Doporučená:
Loucká, H. : Introduction ? la linguistique textuelle. Praha, Karolinum, 2005.
-
Doporučená:
Niquet G. Ecrire avec logique et clarté. Paris, Barier, 1996.
-
Doporučená:
Charaudeau P. Grammaire du sens et de l´expression. Paris, Hachette, 1992.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Celkem
|
119
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kurz nevyžaduje žádné zvláštní předchozí znalosti ani dovednosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student si osvojí znalosti týkající se problematiky nadvětných celků. Student se seznámí s hlavními pojmy textové lingvistiky, zejména s prostředky textové koheze a koherence. Student je schopen vyhledat ve francouzském textu fenomén koreferencí, koreferenční sítě, textových konektorů, katafory a anafory. Student si prohloubí svoji komunikativní kompetenci |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
|
|
|
|