|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / TP1F
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
TP1F
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tvořivé psaní ve francouzštině 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Rozvoj jazykových dovedností v oblasti psaní tak, aby byl student schopen samostatně formulovat své myšlenky a vyjadřovat se jazykově správně na dané téma formou anotací, resumé, krátkých zpráv, dohod, esejů apod.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracovat každý týden jednu písemnou práci na probírané téma
Splnit závěrečný test
|
Obsah
|
1.týden
Rappels de stylistique: la ponctuation française, les accents et autres signes graphiques, la coupure des mots.
2.týden
Rappel de lexicologique: homonymes, anglicismes, registres de langue
Structure d'un texte
3.týden
Description et interprétation d'un document visuel: identifier la nature d'un document visuel, description objective, outils linguistiques de la description
4.týden
Description et interprétation d'un document visuel: exprimer et justifier son interprétation
5.týden
Le récit: les temps du récit
6.týden
Le récit: structure narrative, indicateurs temporels
7.týden
Le récit: rapporter des paroles (styles direct et indirect)
8.týden
La critique artistique: structure, style, émotions et sentiments
9.týden
Correspondance écrite: la lettre amicale, invitation / refus
10.týden
Correspondance écrite: la lettre officielle, présentation formelle, style, formules d'ouverture et de politesse
11.týden
Correspondance écrite: les nouvelles formes de communication (le mail, le texto)
12.týden
Ecriture du test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Documents authentiques.
-
Doporučená:
La correspondance : 500 modéles de lettres. Paris : Larousse, 2000. ISBN 2-03-560201-7.
-
Doporučená:
Le nouveau Entraînez-vous DELF A1 A2 A3 A4. Paris, Clé international, 2005.
-
Doporučená:
Le nouvel Entraînez-vous DELF B1. Paris, Clé international, 2006.
-
Doporučená:
Le nouvel Entraînez-vous DELF B2. Paris, Clé international, 2006.
-
Doporučená:
Abensour, C. Pratique de la communication écrite. Paris, Nathan, 1998.
-
Doporučená:
Réussir le DELF B2. Paris, Didier, 2006.
-
Doporučená:
Savoir rédiger. Paris, Larousse, 1997.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kurz nevyžaduje žádné zvláštní předchozí znalosti ani dovednosti |
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
orientovat se v základních morfologických kategoriích |
orientovat se v základních syntaktických kategoriích |
orientovat se ve funkčních stylech a jejich charakteristikách |
znát pravidla slovotvorby ve francouzštině |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2 podle SERR |
rozumět francouzským odborným textům z oblasti humanitních věd |
být schopen vyjádřit hlavní myšlenky odborného textu |
identifikovat základní morfologické a syntaktické jevy |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2+ podle SERR |
ovládat teoretické znalosti nezbytné pro vytvoření různých písemných útvarů jako je résumé, esej, krátká zpráva, dohoda |
ovládat pravidla francouzského pravopisu |
seznámit se s pravidly francouzské korespondence |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2+ podle SERR |
sumarizovat obsah textu a identifikovat jeho hlavní myšlenky |
vytvářet písemné projevy ve francouzštině (esej, résumé, zpráva, dohoda) |
aplikovat správně pravidla francouzského pravopisu |
umět rozeznat formální a neformální styl komunikace |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|