|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / TP2F
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
TP2F
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tvořivé psaní ve francouzštině 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Návaznost na předmět Tvořivé psaní 1. Rozvíjení dovedností v oblasti psaní tak, aby se student dokázal samostatně a jazykově správně vyjadřovat v rámci své profesní komunikace.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracovat každý týden jednu písemnou práci na probírané téma.
Splnit kombinovanou zkoušku.
|
Obsah
|
1.týden
Le texte argumentatif : introduction (définition des termes), trouver des arguments et les expliciter
2.týden
Le texte argumentatif : trouver des exemples, classer les arguments suivant un plan (construire une argumentation cohérente)
3.týden
Le texte argumentatif : introduction et conclusion
4.týden
Le curriculum vitae : forme et normes, vocabulaire général du CV
5.týden
Le curriculum vitae : CV dans le domaine spécifique de l'économie
6.týden
Allegement de la syntaxe : remplacement des propositions subordonnées
7.týden
Travail sur de le style : remplacer les verbes " passe-partout ", éviter les formulations ambiguës et les répétitions
8.týden
Le résumé : lecture globale et détaillée du texte
9.týden
Le résumé : repérer les idées principales et secondaires, les relations logiques entre les idées
10.týden
Le résumé : rédaction, condenser et reformuler
11.týden
Le résumé : résumer un texte court
12.týden
Le résumé : résumer un texte de longueur moyenne
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Documents authentiques.
-
Doporučená:
Le nouvel Entraînez-vous DALF B1 B2 B3 B4. Paris, Clé international, 2006.
-
Doporučená:
Le nouvel Entraînez-vous DELF B2. Paris, Clé international, 2006.
-
Doporučená:
Le résumé, le compte-rendu, la synthese. Grenoble, PUG, 2000.
-
Doporučená:
Ghislaine, C.-R. Le résumé, le compte-rendu, la synthese. Paris, Clé international, 1995.
-
Doporučená:
Fleury, G. Les CV qui marchent. Paris, 2000.
-
Doporučená:
Charnet, C.; Robin, J.-N. Rédiger un résumé, un compte-rendu, une synthese. Paris, Hachette, 1997.
-
Doporučená:
Réussir le DALF C1-C2. Paris, Didier, 2007.
-
Doporučená:
Réussir le DELF B2. Paris, Didier, 2006.
-
Doporučená:
Tres nombreux sites internet proposant des conseils et des modeles de CV efficaces (ANPE, site www.letudiant.fr, etc.).
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kurz předpokládá znalosti a dovednosti v rozsahu kurzu KRO/TP1F |
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
orientovat se v základních morfologických kategoriích |
orientovat se v základních syntaktických kategoriích |
orientovat se ve funkčních stylech a jejich charakteristikách |
znát pravidla slovotvorby ve francouzštině |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2 podle SERR |
rozumět francouzským odborným textům z oblasti humanitních věd |
být schopen vyjádřit hlavní myšlenky odborného textu |
identifikovat základní morfologické a syntaktické jevy |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2+ podle SERR |
ovládat teoretické znalosti nezbytné pro vytvoření různých písemných útvarů jako je résumé, esej, krátká zpráva, dohoda |
ovládat pravidla francouzského pravopisu |
seznámit se s pravidly francouzské korespondence
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2+ podle SERR |
sumarizovat obsah textu a identifikovat jeho hlavní myšlenky |
vytvářet písemné projevy ve francouzštině (esej, résumé, zpráva, dohoda) |
aplikovat správně pravidla francouzského pravopisu |
umět rozeznat formální a neformální styl komunikace
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|