|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / ASA2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
ASA2
|
Akademický rok
|
2011/2012
|
Akademický rok
|
2011/2012
|
Název
|
Aplikovaná antropologie 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
12 / -
|
1 / 10
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Aplikovaná antropologie je často definována skrze role, které antropologové zaujímají v rámci různých typů projektů při řešení praktických problémů. Kurz si klade za cíl seznámit studenty s vybranými rolemi a možnostmi aplikované antropologie v rámci projektových, evaluačních a sociálně marketingových aktivit. Studenti budou seznámeni s problematikou komunitních, rozvojových a integračních projektů, projektového plánování a tvorbou konkrétního rozvojového (integračního) projektu. Pozornost bude rovněž věnována metodám a způsobům evaluace sociálních projektů. V rámci kurzu bude dán rovněž prostor pro představení nástrojů, metod a způsobu využití sociálního marketingu. Prostřednictvím řízené práce v rámci seminářů a domácí přípravy si studenti osvojí zejména roli analytickou, plánovací a hodnotitelskou.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování zadaných úkolů, které budou koncipovány tak, aby navazovaly na témata jednotlivých seminářů a čerpaly z praktických činností spojených s projektovým plánováním, hodnotitelskou činností či tvorbou sociálně marketingových strategií.
|
Obsah
|
Obsah: Aplikovaná antropologie, projektové plánování, veřejná sféra. Metody projektového plánování - základní vymezení metody logického rámce (LFA - Logical Framework Approach). Metody strukturace a definování problému. Analýza situace (SWOT). Metody definování problému, tvorba cílů. Definice problému jako nástroj strategického i projektového plánování (strom problému a jeho užití). Analýza zainteresovaných skupin. Projektové plánování - analýza cílů. Definice účelu, cílů a výstupů projektu. Struktura projektu - matice logického rámce (LFM - Logical Framework Matrix). Aktivity projektu. Analýza výstupů měřitelné ukazatele. Analýza rizik. Základy finančního plánování projektu. Analýza vstupů. Projektová žádost. Metody evaluace sociálních, vzdělávacích a integračních projektů a programů. Sociální marketing jako nástroj řešení sociálních problémů a strategie pro sociální změnu. Základní definice, vymezení. Sociální marketing - modely marketingového plánování, strategie, vstupy, výstupy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Ervin, Alexander MacKay. Applied anthropology : tools and perspectives for contemporary practice. Boston : Allyn and Bacon, 2000. ISBN 0-321-05690-6.
-
Rozšiřující:
Veselý, A., Nekola, M. (Ed.). Analýza a tvorba veřejné politiky: přístupy, metody a praxe. Praha: Slon, 2007.
-
Rozšiřující:
Gardner, Katy; Lewis, David. Anthropology, development and the post-modern challenge. London : Pluto Press, 1996. ISBN 978-0-7453-0747-3.
-
Rozšiřující:
Kažmierski, T. - Pelcl, P. Projektové plánování pro neziskové organizace. Praha: Regionální environmentální centrum pro střední a východní Evropu., 2003.
-
Rozšiřující:
Social Marketing for Coalitions. Participant´s Notebook. 2006.
-
Doporučená:
Örtengren, K. The Logical Framework Approach. SIDA, 2003.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předmět nemá podmiňující předmět. |
Získané způsobilosti |
Studenti jsou schopni vymezit roli aplikované antropologie v rámci projektových aktivit v různých kontextech (neziskový sektor, veřejný sektor) a orientovat se v základních metodách projektového plánování. Studenti si osvojí dovednosti využitelné v analytické, plánovací a hodnotitelské roli. Studenti získají přehled o způsobu nastavení sociálně marketingových kampaní; téma sociálního marketingu si osvojí prostřednictvím e-learningu. |
Vyučovací metody |
- E-learning
- Kooperativní výuka
- Projektová výuka
- Skupinová konzultace
- Seminární výuka
- Samostatná práce studentů
|
Hodnotící metody |
- Projekt
- Individuální prezentace na semináři
- Skupinová prezentace na semináři
|
|
|
|